هر یک دقیقه یک مهاجر وارد استرالیا می‌شود

رویتر خبر داد در سایه موج گسترده مهاجرت به این کشور در نیم قاره جنوبی چنین رقم پیش‌بینی نشده‌ای برای جمعیت استرالیا به ثبت رسید.

هر یک دقیقه یک مهاجر وارد استرالیا می‌شود
کد خبر: 224974
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۶:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت استرالیا اعلام کرد در جدیدترین آمارگیری جمعیتی، این کشور 10 سال زودتر از موعد مقرر به مرز 25 میلیون نفر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، رویتر خبر داد در سایه موج گسترده مهاجرت به این کشور در نیم قاره جنوبی چنین رقم پیش‌بینی نشده‌ای برای جمعیت استرالیا به ثبت رسید.

بر اساس ارزیابی‌های دفتر آمار استرالیا پیش‌بینی می‌شود با این روند افزایش، جمعیت این کشور طی 3 سال آینده از مرز 26 میلیون نفر هم بگذرد.

این افزایش سریع ورود مهاجران باعث بروز اختلاف‌نظرهای داخلی در استرالیا و پرداختن به تاثیرات اقتصادی و اجتماعی آن شده است. کارشناسان نیز خواهان فراهم شدن زیرساخت‌ها برای جذب و کنترل این جهش بزرگ جمعیتی شدند.

همین امر باعث شد تا وزیر خزانه‌داری استرالیا از برنامه تقویت زیرساخت‌ها به ارزش 75 میلیارد دلار در کشور خبر دهد.

بر اساس جدیدترین آمارگیری صورت گرفته در استرالیا، مهاجرت مهمترین دلیل جهش جمعیتی شده است به نحوی که یک سوم ساکنان فعلی استرالیا در خارج از این کشور به دنیا آمده‌اند. همچنین برخلاف انتظار انگلیس، چین، نیوزیلند و هند بزرگترین مبدا مهاجران به استرالیا محسوب می‌‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها