بازدید رییس جمعیت هلال احمر از سیستان و بلوچستان:

زندگی مردم 521 روستا در معرض نابودی است

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: با اجرای طرح نذر آب 521 روستا در سیستان و بلوچستان که دچار تنش آبی هستند شناسایی شده است.

زندگی مردم 521 روستا در معرض نابودی است
کد خبر: 225055
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ۱۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود محمدی نسب در سفر به شهرستان مرزی هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان و در بازدید از روند اجرای طرح ملی نذر آب در روستای داشک این شهرستان افزود: برای برطرف شدن مشکل کم آبی اهالی این روستاها مخازن آب متناسب با جمعیت روستاها با سرانه مصرف 20 لیتر آب در روز به ازای هر نفر در نظر گرفته شده است که این مخازن با کمک اداره آب و فاضلاب روستایی هر شهرستان در روستاها نصب میشود.

وی با بیان اینکه تصاویری که در روستاهای سیستان و بلوچستان می‌بینیم تصاویر دردآوری است، گفت: خشکسالی‌های بلند مدت، کشاورزی، دامپروری و صیادی این استان را که زمانی از رونق زیادی برخوردار بوده از بین برده است. همچنین 50 هزار خانواده‌های محروم و نیازمند در این استان، شناسایی و بسته‌های غذایی برای هر خانواده در نظر گرفته شده است.

همچنین علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر خود به سیستان و بلوچستان گفت: کاروان‌های سلامت هلال احمر در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان و در مجموع با 304 پزشک به مدت یک هفته به مردم استان خدمات‌رسانی می‌کنند. این کاروان‌ها با مشارکت تیم درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال‌احمر 19 استان کشور به سیستان و بلوچستان آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان‌ها از استان‌های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان‌شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد به تمامی 19 شهرستان سیستان و بلوچستان اعزام شدند. در قالب این کاروان‌ها 304 پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک به ارایه خدمات رایگان به مردم سیستان و بلوچستان می‌پردازند. این سازمان برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان‌های سلامت را در این استان به اجرا در آورد.

پیوندی با بیان این‌که هلال‌احمر به دنبال حل مشکل خشکسالی نیست، افزود: ما اساسا در این زمینه وظیفه‌ای نداریم البته چنانچه دستگاه‌های متولی در این رابطه با راه‌اندازی کمپین‌های آگاهی‌رسان از ما کمکی بخواهند به طور قطع دریغ نخواهیم کرد، بنابر این ورود جمعیت هلال‌احمر به این موضوع برای حل معضل خشکسالی نیست که اساساً وظیفه‌ای در قبال آن ندارد بلکه کمک به آسیب‌دیدگان از این بحران است.برای کمک به مردم آسیب‌دیده از خشکسالی سیستان و بلوچستان حدود 2000 تانکر آبرسان خریداری شده که از امروز در 502 روستای این استان در حال توزیع است.

رییس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بیش از 50 هزار بسته مواد غذایی با اعتبار افزون بر 20 میلیارد تومان برای خانواده‌هایی که دچار مشکلات معیشتی شده‌اند در حال توزیع است و کاروان‌های سلامت به منظور افزایش سطح سلامت مردم منطقه راه‌اندازی شدند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر در حد بضاعت خود وارد منطقه شده و امید است با همیاری مردم بتواند این خدمات را استمرار بخشیده و افزایش دهد. کمپینی که تحت عنوان نذر آب طراحی شده به دنبال این است تا با افزایش سطح مشارکت‌های مردمی به استمرار این خدمات کمک کند . مردم ایران می‌توانند با ارسال عدد چهار به شماره 2099999 روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب‌دیدگان از خشکسالی در نواحی جنوب شرق کشور کنند. این طرح صرفا مختص سیستان و بلوچستان نیست بلکه نظیر این اقدام در بخش‌هایی از کرمان و خراسان‌جنوبی نیز مورد توجه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها