کد خبر: 225096
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

«نگاهی از درون» زنان ایرانی به «باغ مقدس»/ خانه یک نام است

نمایشگاه‌های «نگاهی از درون2»، «باغ مقدس» و «خانه یک نام است» جمعه 19 مرداد در گالری های دیپلماتیک اکو، شیرین و آ افتتاح می شوند.  

«نگاهی از درون» زنان ایرانی به «باغ مقدس»/ خانه یک نام است
کد خبر: 225096
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. تابستان به نوعی فصل تعطیلی گالری ها به حساب می آید، اما در میانه تابستان و با وجود گرمای این فصل، هنوز از تب و تاب نمایشگاه های هنری کاسته نشده است و هنوز شور برگزاری نمایشگاه میان هنرمندان وجود دارد و گرمابخش فضای هنری این روزها است. جمعه 19 مرداد نیز همچون جمعه های دیگر، تعدادی نمایشگاه هنری در گالری های پایتخت افتتاح می شوند که لیست آنها را در زیر می خوانید.

گالری آتشزاد

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی آبرنگ مرتضی اشتیاقی و هنرجویانش از روز جمعه 19 مرداد در گالری آتشزاد افتتاح می شود و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه گروهی آبرنگ آثاری از مرتضی اشتیاقی، مریم ایروانی، محمدرضا باقری، شکوفه دانایی، زهره قاسمیان، منصوره مرادی، معصومه مظفریان، مریم نعمتی، مهناز نمازی، نگین نورپرور و نگین نیکنام به نمایش در می آید. گالری آتشزاد واقع در خیابان شهید عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره 23 است.

گالری دیپلمات اکو

نمایشگاه نقاشی های فائزه افجه‌نیا با عنوان «نگاهی از درون2» 19 مرداد در گالری دیپلمات اکو به نشانی اقدسیه، خیابان بوستان، کوچه ناز(باقرالنمر)، پلاک 10 گشایش می یابد. این هنرمند بخش اول نمایشگاه «نگاهی از درون» را نیمه دوم سال گذشته در گالری شلمان برگزار کرد. وی در نقاشی هایش به زنان این سرزمین و مشکلات آنها پرداخته و سه سال درگیر آن است. خشونت علیه زنان، سرکوب کردن و انکار آنها، موضوعاتی است که او در سری نمایشگاه های «نگاهی از درون» به آن پرداخته است.

گالری محسن

نمایشگاه گروهی نیومدیا با عنوان «نُخته: کالبد» از 19 مرداد در گالری محسن آغاز به کار می کند. در این نمایشگاه 13 پروژه در قالب مدیوم‌های مختلف چون عکاسی، چیدمان، ویدیو، طراحی لباس، حجم، صدا و ترکیب مواد از سوی 15 هنرمند ارایه شده است. این مجموعه‌ها مخاطب را با ترکیبی از مدیوم‌ها و اشیا روبرو می‌کند و به بازی درآوردن و نشانه‌گذاری‌های بدن در جامعه‌ی معاصر می‌پردازد. عرفان جمشیدی، شیرین رضایی، سهیل راد، شهاب شاه‌علی، دنیا فاضل نیا، نازلی شهوق، محمدرضا طزری، نازنین فتاحی، مریم پسیان، سارا سرخیل، سهیل ریاحی، سارا قاجار، اشکان قدیم‌خانی و علی هنرور در نمایشگاه گروهی نخته حضور دارند. گالری محسن در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک42 قرار دارد.

گالری سایه

نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه و چیدمان با عنوان «خود در ادراکی دیگر» حاصل کار 22 هنرمند به کیوریتوری معصومه ملایی است که 19 مرداد از ساعت 17 الی 21 در گالری سایه گشایش می یابد. این نمایشگاه به مدت دو هفته در گالری سایه دایر خواهد بود. آثار تجسمی هنرمندان این نمایشگاه با بیانی شخصی (اکسپرشن) به روایت آنچه که هنرمند از خویشتن ادراک می کند، می پردازد. علیرضا آدم بکان، ثمیلا امیرابراهیمی، بهروز امیری راد، پونه اوشیدری، پیمان بانی شرکا، ساغر پزشکیان، شیده تامی، مهرداد جعفری، سلمان خوشرو، علی شایسته، اوژن شیراوژن، مینا غازیانی، روشنک قزلباش، مهسا کریمی، مسعود کشمیری، علی گنجوی، بهمن محمدی، کوشا موسوی، علی نجاتی، هانی نجم، هایده نقی زاده و گیلدا هاشم زاده هنرمندان حاضر در نمایشگاه «خود در ادراکی دیگر» هستند. گالری سایه در آدرس خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک 21 قرار دارد.

گالری شروه

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «بیجان های من» از 19 مرداد به کیوریتوری شروین سعید کندری در گالری شروه به نشانی خیابان فاطمی، خیابان دائمی، کوچه ی خجسته، پلاک 9 گشایش می یابد و تا 25 مرداد ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه گروهی 23 هنرمند نقاش و مجسمه ساز موضوعی واحد را با دیدی متفاوت از هم به نمایش گذاشته اند.

گالری آ

نمایشگاه «خانه یک نام است» شامل پروژه همکاری بین هنرمندان اتریشی و ایرانی است که به موضوع خانه در مفهوم میهن می پردازد و این نمایشگاه از روز جمعه 19 مردادماه در گالری آ افتتاح می شود. این نمایشگاه شامل دو مرحله اجرایی در گالری آ تهران و گالری سالس امت در شهر لینز اتریش است و این پروژه در ژانویه سال 2019 در اتریش ادامه پیدا خواهد کرد. بر این اساس، مونا نجفی زاده، متین صوفی پور و میریم هامان، هر یک با لحنی متفاوت زبانی مشترک در هنر را جستجو می کنند. گالری آ واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره7 است.

گالری سیحون

نمایشگاه گروهی تابستانی به همراه پرفورمنس و همچنین موسیقی محسن طاهرزاده از 19 تا 31 مردادماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 برگزار می شود.

گالری احسان

نمایشگاه انفرادی نقاشی شهین قیدر شاداتی با عنوان «گنج سفر» از جمعه 19 مردادماه در گالری احسان واقع در اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره 22 گشایش می یابد و تا 24 مرداد ادامه خواهد داشت.

گالری شمیده

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «رنگ در عکاسی خیابانی» به کیوریتوری عطا رنجبر از 19 مرداد در گالری شمیده به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی (بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک8، طبقه اول، واحد12 برقرار خواهد بود.

گالری شیث

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی ملیکا یوسفی با عنوان «نخستین تجربه خلق» از روز جمعه 19 تا 24 مرداد در گالری شیث برگزار می شود. گالری شیث در چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو کوچه شیرزاد شرقی قرار دارد.

گالری دلگشا

نمایشگاه انفرادی علیداد جلالی با عنوان «چطور از روی ترس تصمیم نگیریم» از روز جمعه 19 مرداد در گالری دلگشا به نشانی خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 30 افتتاح می شود.

گالری Ag

نمایشگاه انفرادی عکاسی غزاله رضایی با عنوان «نور علی نور» جمعه 19 مردادماه در گالری Ag به نشانی خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک 43 آغاز به کار می کند.

گالری نگر

دومین مجموعه از نمایش آثار هنرمندان پیشکسوت و جوانان منتخب گالری نگر در سال 97 با عنوان «2#1397» شامل آثار طراحی، نقاشی، حجم و نقاشی‌خط از روز جمعه 19 مردادماه در گالری نگر به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک 33، زنگ سوم افتتاح می شود.

گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی آثار آناهیتا غضنفری با عنوان «باغ مقدس» از 19 تا 31 مردادماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 افتتاح می شود.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «غدقن» از روز 19 مردادماه در گالری ایده پارسی به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک 28 افتتاح می شود.

گالری سلام

نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان جوان تجسمی با عنوان «مولانا و مولی» به کیوریتوری سعید نقاشیان از جمعه 19 مرداد در گالری سلام به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی خیابان فیاضی (فرشته)، مجتمع سام سنتر طبقه منفی یک برپا می شود.

گالری آیریک

نمایشگاه نقاشی های شیرین معیا با عنوان «انسان و فراموشی» از روز جمعه 19 مردادماه در گالری آیریک واقع در اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق نبش وفا اذر مجتمع ایریک سنتر جنوبی طبقه3 واحد 102 افتتاح می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها