کد خبر: 225155
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

عادل بزدوده:

بچه‌ها از «اسرار کتاب قرمز» باخبر می شوند/ پری دریایی در سایه

عادل بزدوده از آماده‌سازی نمایش «اسرار کتاب قرمز» با حضور کاراکترهای مختلف دریایی برای حضور در هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک خبر داد.

بچه‌ها از «اسرار کتاب قرمز» باخبر می شوند/ پری دریایی در سایه
کد خبر: 225155
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عادل بزدوده نویسنده و کارگردان نمایش های عروسکی و طراح عروسک درباره فعالیت های جدیدش گفت: در حال آماده سازی نمایش «اسرار کتاب قرمز» برای حضور در هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک هستم که این اثر نمایشی با تکنیک سایه

تولید می شود و همه اتفاقات نمایش در دریا رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایش کاراکترهای مختلفی مثل ماهی، موجودات دریایی، ماهی/ انسان و پری دریایی حضور دارند، بیان کرد: این نمایش مناسب نوجوانان است و مقطعی از زندگی آنها را مورد توجه قرار می دهد که باید مسئولیت پذیری را برعهده بگیرند. در این نمایش به این مساله توجه می شود که پذیرفتن مسئولیت از جانب نوجوانان چگونه باید شکل بگیرد و نقش والدین در این زمینه چیست چون تجربیات باید آرام آرام به نوجوانان انتقال پیدا کند.

این عروسک ساز یادآور شد: کاراکتر اصلی نمایش ما جوانی است که می خواهد به سرعت و بدون کسب تجربه، قوی ترین موجود زیر آب شود اما در این راه با مشکلاتی برخورد می کند و بعد متوجه می شود که پدرش چه راه درستی را برایش ترسیم کرده است. نکته ای که در این نمایش مورد توجه قرار دارد این است که محبت بیش از حد باعث می شود استعداد بچه ای که توانمندی خوبی دارد به بیراهه برود. محبت باید به جا و به موقع باشد چون در غیر این صورت تبعاتی پیش می آید که دامن خود بچه و والدینش را خواهد گرفت.

بزدوده با اشاره به تکنیک اجرایی این نمایش بیان کرد: سایه بازی در ایران کار بسیار سختی است و حوصله بسیار زیادی می خواهد. این نوع نمایش یک کار معمولی نیست چون باید تصاویر زنده را به حرکت درآورد و کنش و واکنش و داستان نمایش را از طریق تصویر به مخاطب القا کرد. بیشتر افرادی که در این نمایش در کنار من حضور دارند برای اولین بارشان است که با نمایش سایه مواجه می شوند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر تاکید کرد: راه من در اجرای این اثر طولانی است اما نگران نیستم چون تجربه 25 ساله ای را در این زمینه با خود یدک می کشم.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: این نمایش نیازمند پرده بزرگی بین 12 تا 14 متر است تا بتوان فضای زیرِ آب را به درستی به تصویر کشید که امیدوارم به کمک دوستان جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک و قول هایی که به من داده اند این مساله حل شود. من کار را سخت نمی گیرم اما تمام سعی و تلاش من و گروهم این است که نمایش آبرومندی را ارایه دهم چون آبروی جشنواره، آبروی ماست و ما با دل و جان کار می کنیم تا ثمره تلاشمان را ببینیم البته مطمئنا نمایش برای اجرای عمومی تغییرات اساسی خواهد کرد و ما با فرصت بیشتری کار را آماده می کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها