سازمان ملل:

جلوی حمام خون در ادلب سوریه را بگیرید

سازمان ملل بر لزوم انجام مذاکرات فوری برای ممانعت از کشتار غیرنظامیان در استان ادلب سوریه تأکید کرد.

جلوی حمام خون در ادلب سوریه را بگیرید
کد خبر: 225159
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یان ایگلند، رئیس تیم امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: نمی‌توانیم اجازه دهیم جنگ به ادلب نیز کشیده شود. ما هنوز امیدواریم که تلاش‌های دیپلماتیک کنونی مانع عملیات نظامی زمینی گسترده در این استان شود؛ چراکه این عملیات منجر به فرار صدها هزار تن خواهد شد. شرایط اکنون دشوار است و ممکن دشوارتر شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد ساکنان ادلب حدود 2.5 میلیون تن است که تقریبا نیمی از آن‌ها افراد مسلح و غیرنظامیانی هستند که از مناطق دیگر به این استان منتقل شده‌اند.

ایگلند تأکید کرد: عملیات نظامی گسترده در ادلب موجب یک "فاجعه انسانی" می‌شود چراکه دیگر هیچ منطقه تحت سیطره مخالفان در سوریه که مردم بتوانند به آنجا بروند وجود ندارد.

وی افزود: طی نشست تیم مأموریت‌های بشردوستانه درباره گزینه‌هایی برای افزایش کمک‌ها در صورت آواره شدن مردم صحبت شد. تضمین اینکه ترکیه همچنان مرزهایش را برای کسانی که فرار می‌کنند باز بگذارد اولویت خواهد بود. سناریویی که باید به هر بهایی با آن مقابله شود وقوع جنگ بزرگی در مناطق غیرنظامیان در ادلب است. اینکه هم‌پیمانان نظام سوریه یعنی روسیه، ایران و ترکیه می‌گویند به ممانعت از عملیات گسترده پایبندند، خوشحال کننده است. می‌توان به توافقی برای تسلیم افراد مسلح در ادلب مثل مناطق دیگر دست یافت.

60 درصد از مناطق ادلب در دست نیروهای گروه هیات تحریر شام، متحد گروه جبهه نصرت (شاخه القاعده در سوریه) است و بقیه آن در دست سایر مخالفان بشار اسد است.

ادلب در شمال غرب سوریه، تنها استانی است که در دست شورشیان باقی مانده است و نبرد در این منطقه در روزهای اخیر شدیدتر شده است.

حدود یک ماه پیش سازمان ملل اعلام کرده بود که با بالا گرفتن درگیری‌ها و حملات هوایی در استان ادلب سوریه، دو و نیم میلیون نفر آواره خواهند شد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، تعداد آوارگان داخل مرزهای سوریه، در چهارماه اول سال ‌جاری میلادی 920 هزار نفر بوده است.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها