کد خبر: 225208
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۰:۵۴:۰۰
| |

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد:

افزایش روزانه 750 هزار بشکه از ظرفیت پمپاژ نفت صادراتی اهواز

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از نوسازی یک دستگاه توربین گازی در تلمبه‌خانه نفت صادراتی اهواز خبر داد و گفت: در نتیجه این کار ظرفیت پمپاژ نفت این واحد 750 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

افزایش روزانه 750 هزار بشکه از ظرفیت پمپاژ نفت صادراتی اهواز
کد خبر: 225208
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۰:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید کوتی مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از نوسازی یک دستگاه توربین گازی در تلمبه‌خانه نفت صادراتی اهواز خبر داد و گفت: در نتیجه این کار ظرفیت پمپاژ نفت این واحد 750 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی اظهار کرد: این توربین که به‌علت آسیب‌های شدید و اشکال فنی سال‌های متمادی از مدار عملیات خارج بود با تلاش شبانه‌روزی و همت کارکنان مدیریت‌های مهندسی و ساختمان، تعمیرات تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی، تولید، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، آغاجاری و سایر ادارات نوسازی شد و هم‌اکنون در حال کار است.

وی افزود: این توربین از نوع سولزر است و بازسازی و نوسازی کامل آن در مناطق نفت‌خیز جنوب و به دست توانمند متخصصان داخلی صورت گرفت که این کار دستاوردهای با ارزشی به همراه داشته است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، افزایش ظرفیت پمپاژ و ضریب اطمینان صادرات نفت، افزایش مانور عملیاتی و امکان ترخیص و تعمیر توربین‌های موجود، صرفه‌جویی ارزی، صرفه‌جویی در مصرف برق و دستیابی به دانش فنی بازسازی و نوسازی توربین‌های سولزر را از دستاوردهای این اقدام ارزشمند برشمرد.

کوتی ادامه داد: در جریان عملیات بازسازی این توربین همه مراحل انجام کار و دانش فنی ثبت و ضبط شد و این تجربه موفق برای تعمیر توربین‌های مشابه بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که تلمبه‌خانه اهواز نقش مهمی در تحقق برنامه صادرات نفت خام و تولید سایر شرکت‌ها دارد، خاطرنشان کرد: توربین نوسازی شده هم‌اکنون به‌عنوان توربین قابل اطمینان در تلمبه‌خانه صادراتی نفت اهواز در حال پمپاژ نفت است و تلمبه‌های برقی بخصوص در پیک مصرف برق از مدار خارج می‌شود.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از مزایای قابل توجه راه‌اندازی این توربین را صرفه‌جویی در مصرف برق برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این توربین، تلمبه‌های برقی تلمبه‌خانه اهواز به‌علت نداشتن نیاز از مدار خارج و در مصرف روزانه 8 مگاوات برق صرفه‌جویی شد.

کوتی تصریح کرد: با توجه به وضعیت استان خوزستان به‌علت دمای زیاد و افزایش مصرف برق، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا این توربین در تابستان امسال راه‌اندازی شود، از همین‌رو کار نوسازی و تعمیر توربین با توجه به شرایط دشوار آب و هوایی هیچگاه تعطیل نشد و این اقدام باعث صرفه‌جویی روزانه 8 مگاوات در برق مصرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: در همه مراحل نوسازی و راه‌اندازی این توربین، ایمنی کارکنان، ایمنی تأسیسات و حفظ محیط‌زیست در اولویت قرار داشت و خوشبختانه همه مراحل کار بدون خطا و حادثه‌ای به سرانجام رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها