کد خبر: 225431
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۱:۳۷:۰۰
| |

فقر امکانات بهداشتی در ۲۵۰ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد

مدارس حتی به سرویس بهداشتی مجهز نیستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود سرویس بهداشتی مناسب برای 250 مدرسه در این استان خبر داد و نسبت به کمبود امکانات بهداشتی در مدارس استان ابراز نگرانی کرد.

مدارس حتی به سرویس بهداشتی مجهز نیستند
کد خبر: 225431
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۱:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی زارع‌پور با بیان اینکه بنا به گفته مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 100 مدرسه در این استان فاقد سرویس بهداشتی بوده که دانش آموزان و معلمان از سرویس‌های بهداشتی همسایگان مدارس استفاده می کنند، گفت: 150 مدرسه دیگر هم در استان کهگیلویه و بویراحمد سرویس بهداشتی مناسب ندارند و ساخت سرویس‌های بهداشتی از وظایف اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و نه آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ساخت هر سرویس بهداشتی اگر 10 میلیون تومان درنظر گرفته شود، حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان باید به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان اعتبار تخصیص داده شود.

زارع‌پور، تخصیص این میزان اعتبار برای ساخت سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز در استان کهگیلویه و بویراحمد را با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور دشوار عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم این میزان اعتبار از سوی نهادهای متولی به استان تخصیص یابد تا بتوانیم مشکلات بهداشتی مدارس در این استان را کاهش دهیم. حتما نبود سرویس بهداشتی در مدارس مشکلاتی را در حوزه بهداشت برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی به همراه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، واگذاری سرویس‌های بهداشتی سیار را در شرایط کنونی یک ضرورت خواند و تصریح کرد: با واگذاری کانکس‌های بهداشتی سیار هم می‌توان تاحدودی بخشی از مشکلات موجود را در مدارس حل کرد.

گفتنی است که، 160 هزار دانش آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد در بیش از 2 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها