کد خبر: 225536
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۵:۱۳:۰۰
| |

والسارتانِ چینی از اروپا هم جمع‌آوری می‌شود

پس انتشار خبر جمع‌آوری داروی فشارخون والسارتان (والزارتان) از چندین کشور به دلیل احتمال سرطان‌زا بودن آن، آژانس دارویی اروپا (EMA) نیز روز جمعه فراخوانی برای جمع‌آوری این دارو از کشورهای اروپایی صادر کرده است.

والسارتانِ چینی از اروپا هم جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: 225536
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق اعلام آژانس دارویی اروپا داروی فشارخون والسارتان که توسط یک شرکت چینی تولید و به اروپا صادر می‌شود حاوی ماده شیمیایی N-نیتروزودی متیل آمین (NDMA) است که در دسته سرطان‌زاهای احتمالی طبقه بندی شده است.

طبق اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، این ناخالصی نوعی ماده شیمیایی ارگانیک بوده که محصول جانبی تولید برخی آفت کش‌ها نیز هست و می‌تواند برای تولید سوخت مایع موشک هم به کار رود. احتمالا این ناخالصی در پی برخی تغییرات در فرآیند تولید این دارو در این شرکت چینی از سال 2012 ایجاد شده است.

نزدیک به یک ماه پیش نیز سازمان غذا و داروی ایالات متحده دستور جمع‌آوری این دارو از سراسر آمریکا را که توسط یک شرکت چینی دیگر تولید شده بود صادر کرد. پیش از آن 22 کشور دیگر در سراسر جهان این دارو را جمع‌آوری کرده‌ بودند.

به گزارش اسپوتنیک، با این حال آژانس دارویی اروپا خطر داروی والسارتان را جدی ندانسته و از بیماران خواسته تا مصرف این دارو را بدون مشورت پزشک خود متوقف نکنند.

همچنین سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز اعلام کرده در صورتی که بیماران بیشترین دوز والسارتان (320 میلی گرم) را هر روز و به مدت چهار سال دریافت کنند ممکن است با خطر سرطان‌زایی این دارو رو به رو شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها