کد خبر: 225544
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۵:۲۹:۰۰
| |

ایجاد سند چشم اندازی رسانه‌ای/ بیمه، مشکل اساسی خبرنگاران

نماینده سرپرستی خبرگزاری‌های خراسان جنوبی به سندچشم‌انداز رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه سند چشم‌انداز رسانه‌ای وجود ندارد لذا باید این سند از سوی متولیان تنظیم شود.

ایجاد سند چشم اندازی رسانه‌ای/ بیمه، مشکل اساسی خبرنگاران
کد خبر: 225544
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۵:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم بزرگداشت روز خبرنگار امروز با همت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات خراسان جنوبی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد، معاون سیاسی استاندار، فرماندار بیرجند، مدیرکل ارشاد استان، مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی و تنی چند از مدیران و مسؤولان استان برگزار شد تعدادی از خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ابوالفضل زاهدی پور نماینده رسانه های مکتوب خراسان جنوبی به انعکاس واقعیت ها توسط رسانه های استان اشاره کرد و گفت: ایجاد وحدت و نشاط مدنظر تمام رسانه های استان است.

ابوالفضل زاهدی پور با اشاره به گرانی کاغذ و گرانی فیلم وزین، افزود: متاسفانه امروز قدرت خرید مردم کم شده و عزت خبرنگاران در استان پایین آمده است.

یکی دیگر از نمایندگان رسانه های مکتوب استان نیز از گرانی کاغذ گلایه کرد و اظهار داشت: با این گرانی آیا قرار است روزنامه ها فعالیتی نداشته باشند؟، متاسفانه نفس رسانه های مکتوب استان به شماره افتاده که باید از ظرفیت بالا این رسانه ها استفاده شود.

خالدی بیان کرد: جای سوال است که چرا با وجود فعالیت چند سرپرستی در استان اما مدیران باید آگهی های خود را به مرکز ارسال کنند.

در ادامه نیز نماینده سرپرستی خبرگزاری های خراسان جنوبی درخواست اختصاص سهمیه بیمه ای همراه با یارانه به دفاتر خبرگزاری ها و اختصاص بخشی از آگهی های مجازی به صفحات استانی خبرگزاری ها کرد.

فاطمه زیراچی عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در پاسخگویی و ارائه اطلاعات به خبرنگاران سرعت عمل داشته باشند و دنبال درخواست سوال و فکس از خبرنگار نباشند.

وی به سند چشم انداز رسانه ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه سند چشم انداز رسانه ای وجود ندارد لذا باید این سند از سوی متولیان تنظیم شود.

نماینده خبرنگاران استان هم در این مراسم برای حل مشکلات بیمه ای و حقوق خبرنگاران تاکید کرد و افزود: بیمه خبرنگاران و افزایش حقوق آن ها به صورت شعاری نباشد و اقدام عملی در این خصوص صورت بگیرد.

مهدی شریفی مهم ترین مشکلات خبرنگاران عدم وجود بیمه دانست و بیان کرد: نباید بین استان های کم برخوردار و محروم با استان های برخوردار تبیعض باشد چرا که این امر سبب گردش خبرنگاران در رسانه های استان می شود.

وی با بیان اینکه کارت ویژه ای برای استفاده از سوئیت های ادارات در استان های مختلف به خبرنگاران داده شود، تصریح کرد: پدر علم ارتباطات ایران از خراسان جنوبی است لذا خبرنگاران این درخواست را دارند تا جشنواره ملی مطبوعات در خراسان جنوبی و اعطای تندیس پروفسور معتمدنژاد به خبرنگاران انجام شود.

همچنین نماینده عکاسان خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه عکاسان استان تاکنون حائز رتبه های برتر در کشور شدند، ادامه داد: عکاسان در تمام صحنه و نقاط حادثه خیز حضور دارند اما از بیمه حوادث برخوردار نیستند.

محسن نوفرستی با بیان اینکه خبرنگاران مشکلات مردم را به گوش مسؤولان می رسانند، گفت: امیدواریم مشکلات معیشتی، مسکن و بیمه خبرنگاران برطرف شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه از پرداخت 21 میلیارد تومان یارانه از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون به یک هزار و 800 رسانه کشور خبر داد و گفت: این یارانه برای رفع کمبود نقدینگی و مشکلات خبرنگاران پرداخت شده است.

سید محمدرضا دربندی تصریح کرد: اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران محدودیتی ندارند و آن ها می توانند این درخواست را به مدیران مسؤول خود ارائه کنند تا از امکانات اینترنت بدون فیلتر بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در پایان نیز از کارت خبرنگاری در خراسان جنوبی رونمایی شد و این کارت به زودی در اختیار خبرنگاران استان توزیع خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها