کد خبر: 225622
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

نماینده ایلام در شورای عالی استانها:

شرمنده مردم ایلام هستیم/ ریزگردها نفس خوزستان و ایلام را گرفته‌ است

نماینده ایلام در شورای عالی استانها گفت: ریزگردها و گرد و غبار نفس استان‌های خوزستان و ایلام را گرفته‌است.جالب آنجاست که تعداد زیادی از مسئولان این مشکل را به دولت قبل ربط می دهند در صورتی که از اول انقلاب مسئولیت داشته‌اند و فکر می‌کنند مردم فراموش کرده‌اند.

شرمنده مردم ایلام هستیم/ ریزگردها نفس خوزستان و ایلام را گرفته‌ است
کد خبر: 225622
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مظفر میرزاد در هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها با بیان اینکه ایلام در هشت سال دفاع اجازه نداد وجبی از خاک میهن عزیزمان به‌دست دشمن بیفتد گفت: به علت عدم تخصیص اعتبارات مناسب در راستای کاهش فاصله عقب‌ماندگی استان با میانگین کشوری و استان‌های همجوار هنوز به‌رغم وجود منابع خدادادی و طبیعی همچون دارا بودن بیش از 8 درصد نفت کشور و حدود 15 درصد از گاز کشور به عنوان سومین و دومین استان نفت و گاز خیز کشور است

وی افزود: این منطقه 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یعنی بیشترین مرز زمینی با این کشور و همچنین میزبانی بیش از 5 میلیون نفر زائر عتبات عالیات از مرز بین‌المللی مهران و بیش از سیصد هزار هکتار اراضی کشاورزی و دارا بودن 15 رودخانه دائمی و منابع بکر طبیعی و تاریخ چندین هزار ساله، سرمایه‌گذاری لازم در بخش‌های نفت و گاز ،آب و خاک ، صنعت و معدن و گردشگری توسط بخش دولتی و خصوصی ایجاد نشده و این امر موجب شده که استان ایلام جز استان‌های دارای نرخ بیکاری بسیار بالا و کم برخوردار باشد.

میرزاد عنوان کرد: هر روز شاهد مهاجرت جوانان تحصیلکرده و شرمندگی پدران و مادران زجر کشیده این دیار نسبت به فرزندانشان هستیم .برای اینجانب و هم‌استانی‌های عزیزم این سوال پیش آمده که با داشتن ظرفیت‌های بالقوه این چنینی چرا باید هنوز نام محرومیت را یدک بکشیم به خدا قسم که این محرومیت نیست، مظلومیت است.

عضو هیات رییسه شورای عالی استان‌ها از مجلسیان و دولتمردان در خواست کرد: برای برون‌ رفت از این وضعیت اسفناک سهم بودجه عمرانی استان‌های نفت و گازخیز کشور از 3 درصد در قانون برنامه ششم توسعه به حداقل 5درصد افزایش و تخصیص آن به صورت صد در صدی انجام گیرد. به خاطر شرایط مرزی و عدم استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مناطق در جهت ایجاد مزیت سرمایه‌گذاری تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت بلندمدت و معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران اعمال شود.

میرزاد در ادامه برای تصویب و ارسال لایحه منطقه آزاد تجاری مهران به مجلس شورای اسلامی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی خواست: نسبت به تصویب منطقه آزاد تجاری مهران همکاری و اقدام لازم به عمل آورند.

وی در ادامه درباره تامین اعتبار سامانه آب مناطق گرمسیری از صندوق توسعه ملی از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی تقاضا کرد: در تکمیل این پروژه تاثیرگذار که در بخش اشتغال و تولید محصولات کشاورزی باعث امید و جلوگیری از مهارت کشاورزان و مرزداران می‌شود تسریع به عمل آورند.

میرزاد گفت: با توجه به اینکه پله اول توسعه به هر منطقه‌ای، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است از دولت می‌خواهم نسبت به بهسازی راه‌های استان توجه بیشتری کرده و با عنایت به اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شد که مرکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور متصل شود که متاسفانه به‌رغم اختصاص بودجه و کلنگ‌زنی شروع عملیات اجرایی توسط رئیس جمهور محترم وقت در سال 92 هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده و از وزارت راه و شهرسازی خواهانم که نسبت به شروع عملیات اجرایی آن اقدام کند.

نماینده ایلام در شورای عالی استانها تاکید کرد: از دولت و مجلس محترم خواستارم با توجه به وجود بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی و وجود بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی اعتبار مناسب جهت بازآفرینی و تسهیلات ارزان قیمت جهت احیای بافت‌های فرسوده اختصاص دهند.

وی درباره کارکنان زحمت‌کش شهرداری‌ها هم گفت: 90 درصد آنها پس از چندین سال هنوز به صورت قراردادی دارند خدمت می‌کنند اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت آنها مشخص نیست از مسئولان وزارت کشور و شهرداریی‌ها خواستارم که به صورت ویژه در خصوص تبدیل وضعیت این عزیزان اقدام لازم به عمل آورند.

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها