رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان خبر داد:

«شهاب»، طرحی برای شناسایی استعدادهای ویژه دانش‌آموزی

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: رویکرد طرح شهاب، شناسایی استعدادها به صورت تلفیقی است.

«شهاب»، طرحی برای شناسایی استعدادهای ویژه دانش‌آموزی
کد خبر: 225829
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در افتتاحیه دوره آموزشی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب در زنجان، اظهار کرد: طرح شهاب با همکاری دو دستگاه آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان اجرایی می‌شود و رویکرد این طرح شناسایی استعدادها به صورت تلفیقی است.


این مسئول ادامه داد: در حال حاضر مرکز استعدادهای درخشان رویکرد شناسایی استعدادهای دو تا سه درصد از جمعیت دانش‌آموزان را بر عهده دارد و این در حالی است که در طرح شهاب 98 درصد از جامعه دانش‌آموزان زیر پوشش قرار می‌گیرند. در طرح تفکیک، دانش‌آموزان دارای استعداد از سایر دانش‌آموزان جدا می‌شوند یا در همان فضا، اطلاعات متفاوتی را دریافت می‌کنند و این در حالی است که در طرح تلفیقی دانش‌آموزان در همان بستر و در کنار سایر دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی افزود: طرح شهاب فرصتی است که بستری فراهم شود تا دانش‌آموزان بر اساس استعداد خود بدانند به کدام سمت حرکت کنند. متاسفانه گاه به دلیل عدم صحیح شناخت استعدادها، هدررفت بالای انرژی رخ می‌دهد و اکنون هدف طرح شهاب آن است که با شناسایی استعدادهای ویژه، برای تقویت استعدادها اقدامات مناسبی صورت گیرد.

مهاجرانی با تاکید بر تقویت طرح ملی شهاب، خاطرنشان کرد: حرکت این طرح در کشور رو به جلو بوده و در سال تحصیلی آتی 58 هزار مدرسه با مشارکت 91 هزار معلم طرح شهاب را اجرا می‌کنند. همچنین این طرح در 586 منطقه آموزشی کشور در حال اجرا است و تا رسیدن به اجرای طرح در 760 منطقه فاصله زیادی ندارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، یادآور شد: برخی طرح‌ها در هنگام اجرا به دلیل محدودیت‌ها در حد شهری و منطقه‌ای باقی می‌ماند و طرح شهاب در این زمینه وضعیت مطلوبی داشته ولی اجرای آن نیازمند جریان‌سازی است. باید توجه داشت که حرفه‌ای شدن معلمان نیازمند سه رکن دانش، مهارت و ارتباط است و با اجرای طرح شهاب معلمان به تشخص باز می‌گردند و در کنار دغدغه‌های معیشتی دغدغه‌های حرفه‌ای خود را مورد توجه قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها