کد خبر: 226016
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۴:۰۴:۰۰
| |

عادل آذر عنوان کرد:

مدیران استفاده از اسناد خزانه را به دقیقه 90 موکول نکنند

رییس دیوان محاسبات کل کشور گفت: اسناد خزانه ظرفیت خوبی برای دستگاه‌های دولتی است و مدیران باید از این ظرفیت استفاده کنند و نگذارند بماند.

مدیران استفاده از اسناد خزانه را به دقیقه 90 موکول نکنند
کد خبر: 226016
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عادل آذر در نشست شورای اداری استان ایلام، با بیان اینکه «دستگاه‌های نظارتی نباید جسارت و قدرت تصمیم‌گیری را از مدیران بگیرند»، اظهار داشت: آموزش جزء برنامه‌ها و باور ماست و اصل سرمایه‌ی ما سرمایه‌ی انسانی است و باید از این سرمایه با تمام قدرت پاسداری کنیم و اصل تلاش ما در حوزه پیشگیری این است که به گونه‌ای عمل کنیم تا تخلفی اتفاق نیفتد و پرونده‌ای تشکیل نشود.

رییس دیوان محاسبات کل کشور ادامه داد: بین تخلف و جرم تفاوت زیادی وجود دارد و بررسی پرونده‌های موجود نشان می‌دهد بیشتر مشکلات در حوزه قانون‌خوانی و ابهام در تفاسیر و تو در تو بودن قوانین است.

آذر از اجرای طرح بینا به منظور ارائه آموزش‌های حقوقی به مدیران و اجرایی نمودن رویکرد نظارت مستمر پیشگیرانه و هدایت‌گرانه و ارتقای توانمندی و مهارت های روسا و مدیران دستگاه های اجرایی و تاثیر آن بر استقرار انضباط مالی، کاهش تخلفات مالی و اداری، سرعت بخشیدن به انجام ماموریت ها و تکالیف محوله در سراسر کشور خبر داد.

وی یکی دیگر از وظایف دیوان محاسبات را هدایت‌گری دانست و تصریح کرد: این حوزه هم تکیه بر آموزش دارد و باید نیروی انسانی ما در این حوزه بر حسابرسی تسلط کامل داشته باشد.

رییس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه «متاسفانه استفاده از اسناد خزانه معمولا دقیقه 90 است» تصریح کرد: اسناد خزانه ظرفیت خوبی برای دستگاه‌های دولتی است و مدیران باید از این ظرفیت استفاده کنند و نگذارند بماند.

وی زمین‌خواری را یکی از چالش‌های همه استان‌های کشور دانست و گفت: در این موضوع بیشتر به شکل ساختن خانه‌باغ‌ها و ساخت‌و سازهای غیرمجاز دیده می‌شود.

آذر با تاکید بر اجرای قانون نظام بودجه‌ریزی عملکرد، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست به این سمت حرکت کنند و گفت: حسابرسی عملکرد برای مدیران خیلی مهم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها