کد خبر: 226083
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۶:۵۷:۰۰
| |

سرپرست استانداری کرمان عنوان کرد:

قیمت واقعی آب کشاورزی باید اعمال شود

سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه در استان بیش از 34 هزار چاه داریم که فقط 4 هزار چاه ما کنتور‌حجمی دارند گفت: باید قیمت واقعی آب را اعمال کنیم تا از هدررفت آب و اصراف آن جلوگیری شود.

قیمت واقعی آب کشاورزی باید اعمال شود
کد خبر: 226083
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۶:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان در کمیته استانی سازگاری با کم آبی که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه مسولیت تهیه گزارش سازگاری با کم‌آبی استان به عهده کمیته فنی است اظهارداشت: این کمیته در محور کار سازگاری با کم‌آبی قرار دارد و مابقی کمیته‌ها اطلاعات خود را در اختیار این کمیته قرار می‌‌دهند.

وی با اشاره به برنامه زمان‌بندی کمیته‌ها برای تهیه گزارش و ارائه به جلسه سازگاری با کم‌آبی گفت: چندسال است که حرف ما و دغدغه اصلی ما در استان این است قدر آب را بدانیم و قیمت واقعی آب را اعمال کنیم تا از هدررفت آب و اصراف آن جلوگیری شود.

سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه مشکل ما این است وظایف خود را اجرا نمی‌کنیم و فقط حرف‌های شعاری و بزرگ می‌زنیم افزود: در استان بیش از 34 هزار چاه داریم که فقط 4 هزار چاه ما کنتور‌حجمی دارند که این مشکل از ناکارآمدی مدیران است.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل مصرف آب باید تمام این چاه‌ها مجهز به کنتور حجمی شوند تصریح کرد: هر کشاورزی که بیش‌ از مقدار تعیین شده آب مصرف کرد از طریق دستگاه قضایی جریمه شود و با نصب کنتور حجمی می‌توان یک میلیارد متر مکعب اضافه برداشت آب را کنترل کرد.

فدائی سرپرست استانداری کرمان از ایجاد تشکل‌های اجتماعی جهت تسهیل‌گری و فرهنگ‌سازی مصرف صحیح و بهینه منابع آبی خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان موظف به همکاری با این تشکل‌ها هستند.

در این جلسه سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه چهار کمیته فرعی ذیل ستاد سازگاری با کم‌آبی استان مشخص و تشکیل شده است اظهارداشت: کمیته فنی به مسولیت ‌دفتر فنی استانداری، کمیته اطلاع‌رسانی به مسولیت صدا و سیما، کمیته مالی به مسولیت سازمان برنامه‌ریزی و کمیته امنیتی و انتظامی برای کنترل و امنیت چاه‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از این کمیته‌ها وظیفه خودشان را در این حوزه عمل‌ می‌کنند گفت: در بحث کنترل دشت‌ها در شش دشت کنتور حجمی برای چاه‌ها یا به صورت کامل یا و یا با پوشش 90 درصدی نصب شده است که باید نظارت کامل در این حوزه صورت گیرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها