کد خبر: 226215
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۲:۳۲:۰۰
| |

احمد مازنی:

لایحه اداره و نظارت بر صداوسیمای دولت موضوعیتی ندارد

احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه لایحه خط‌‌ مشی، نحوه اداره و نظارت بر سازمان صداوسیمای پیشنهادی دولت موضوعیت ندارد، گفت: باید از موازی‌کازی پرهیز کرد.

لایحه اداره و نظارت بر صداوسیمای دولت موضوعیتی ندارد
کد خبر: 226215
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۲:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مازنی درباره لایحه" خط مشی، نحوه اداره و نظارت برسازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران" پیشنهادی دولت، گفت: این لایحه از نظر ما موضوعیت ندارد زیرا در آغاز مجلس دهم از دستگاه‌های مختلف مرتبط از جمله وزارتخانه‌های فرهنگ و ارتباطات و دولت خواسته شد پیشنهادهای خود را در این زمینه به کمیسیون فرهنگی ارائه دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده دولت در بررسی طرح خط مشی، نحوه اداره و نظارت بر سازمان صداو سیما آقای آشنا بود، افزود: پیش‌نویس دولت و سازمان صدا و سیما، پیشنهادات وزارت‌های ارشاد و ارتباطات و مجموعه‌های پیشنهادی در مجلس پس از قرار گرفتن طرح در دستور کار در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وزارت فرهنگ نماینده دولت برای بررسی طرح خط مشی، اداره و نظارت برسازمان صداو سیما

مازنی با بیان اینکه مقرر شد از تمام پیشنهادات ارائه شده در این زمینه استفاده شود، خاطرنشان کرد: حدود 40 جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی با حضور کارشناسان و ذی نفعان این حوزه، طرح خط مشی، نحوه اداره و نظارت برسازمان صداو سیما را بررسی کرند و وزارت فرهنگ نیز به عنون نماینده دولت برای بررسی این طرح معرفی شد.

وی ادامه داد: مبنای بررسی خط مشی، نحوه اداره و نظارت برسازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون فرهنگی طرحی است که در دستور کار قرار داد و ارسال لایحه از سوی دولت تغییری در روند بررسی ایجاد نمی‌کند؛ در صورتی که لایحه پیش از ارائه طرح به کمیسیون ارسال شود از نظرات و پیشنهادات موجود در آن استفاده می‌شود.

از موازی کاری پرهیز شود

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه باید از موازی کاری پرهیز شود، خاطرنشان کرد: در مسیری که شروع شده دولت نیز باید به مجلس کمک کند و تا با مشارکت فعال‌تر طرح مذکور هر چه سریع تر نهایی شود.

طرح خط مشی، اداره و نظارت برسازمان صداو سیما بار مالی ندارد

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه در مجلس به دلیل بار مالی ترجیح بر این است دولت لایحه ارائه دهد تا طرحی از سوی نمایندگان ارائه شود برای بار مالی طرح خط مشی نحوه اداره و نظارت برسازمان صداو سیمای چه پیشنهادی دارید، توضیح داد: طرح مذکور بار مالی ندارد و از این نظر ایرادی به آن وارد نیست.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها