سید مصطفی میرسلیم:

اگر دولت را به عهده داشتم قطعا بهتر عمل می‌کردم/ به جمنا تذکر دادیم/ فساد از قوه مجریه به دوقوه دیگر منتقل می‌شود

مصطفی میرسلیم گفت: ساختارها اثر خود را دارد اما به جز ساختارها فرایندها هم تاثیرگذار است؛ حتی من معتقدم اصلاحات فرهنگی بر اصلاحات فرایندی مقدم است برخی از قوانین ما اشکال دارند که این اشکالات باید رفع شود.

اگر دولت را به عهده داشتم قطعا بهتر عمل می‌کردم/ به جمنا تذکر دادیم/ فساد از قوه مجریه به دوقوه دیگر منتقل می‌شود
کد خبر: 226237
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| میرسلیم که زمانی رقیب روحانی در انتخابات بود امروز از راهکارهایش برای فائق آمدن بر مشکلات می‌گوید. او به وضعیت مالی گروه‌ها و تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: در زمان انتخابات به جمنا درباره عملکرد مالی‌اش تذکر دادیم.

مهم‌ترین بخش‌های مصاحبه مصطفی میرسلیم در ادامه آمده است:

*من معتقدم یکی از دلایل شایع شدن مفاسد اقتصادی درگیر بودن اعضای دولت با مسائل اقتصادی است. و از آنجایی که ذینفع هستند به فکر خود خواهند بود و در این صورت ویژه خواری رخ خواهد داد.

*اطلاعات دولت اطلاعات عمومی است و هیچ محرمانه ای نباید وجود داشته باشد؛ دولت همه اطلاعات را باید تمام عیار در اختیار مردم بگذارند تا مردم رشته کار را بدست بگیرند. وقتی اطلاعات محرمانه شد این مشکلات هم پیش می آید.

*آرزوی من همیشه این بوده است که در زمینه هایی که به ویژه به فعالیت های انتخاباتی بر می گردد از ستادها و فعالیت های پشتیبانی همه چیز روشن و صریح باشد. ما قانونا حق نداریم از امکانات عمومی به نفع خود در تبلیغات استفاده کنیم. فرض کنید درباره خود من در زمان انتخابات ستادی جز دفتر حزب نداشتیم ولی می توانستم از برخی امکانات دیگر که در دستم بود استفاده کنم.

*شفاف بودن یعنی اینکه ما در صحنه انتخابات حضور پیدا کنیم و از امکانات عمومی به نفع خود و جریان خود استفاده نکنیم. که متاسفانه این امکانات بدون استثنا از سوی همه جریانها مورد استفاده قرار گرفت.

*ما به آنها تذکر دادیم روشی که در جمنا به کار گرفته می شود روشی نیست که مناسب تشکل های سیاسی باشد. اگر تجربیاتی که ما در حزب داشتیم را استفاده می کردند با نواقص کمتری مواجه می شدند که امیدواریم این اصلاحات را در اینده در دستور کار خود قرار بدهند.

*ساختارها اثر خود را دارد اما به جز ساختارها فرایندها هم تاثیرگذار است؛ حتی من معتقدم اصلاحات فرهنگی بر اصلاحات فرایندی مقدم است برخی از قوانین ما اشکال دارند که این اشکالات باید رفع شود.

*اصلاح موتلفه از دوران عسگراولادی اغاز شد اما در دوره ای این اصلاح متوقف شد. امیدواریم در مجمع آینده که در مهرماه اغاز خواهد شد این اصلاحات صورت بگیرد و شاهد تقویت نیروی جوان باشیم. البته افرادی هم که سن بیشتری دارند احترامشان را باید حفظ کنیم و از تجربیات انها استفاده کنیم اما کار را باید کسانی انجام دهند که نیروی آن را دارند بنابراین به جز صلاحیت و اهلیت شرط نیرو داشتن هم لازم است. مثلا شاید من فرتوت شده ام اما دوباره مرا وادار به کار می کنند این باید اصلاح شود و این نکته ای است که امیدواریم در آینده اصلاح شود.

*سران گروه های سیاسی و احزاب یک هدف مشترکی دارند و آن اعتلای نظام است از این مقدس تر چه چیزی وجود دارد؟ همین افراد می توانند دور هم جمع شوند و برای رسیدن به این هدف با یکدیگر مسابقه بدهند کار مشکلی نیست.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها