کد خبر: 226243
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۱۵:۰۰
| |

تقویت حضور داعش در ادلب با هماهنگی النصره

منابع محلی در ادلب سوریه اعلام کردند، عناصر داعش حضور خود در این شهر را تقویت کرده و با هماهنگی جبهه النصره توانستند حضور خود را در مرزها گسترش دهند.

تقویت حضور داعش در ادلب با هماهنگی النصره
کد خبر: 226243
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع محلی در سوریه اعلام کردند که اعضای داعش حضور عناصرشان را در برخی از شهرک‌ها و روستاهای حومه شمالی و غربی ادلب تقویت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای داعش با هماهنگی هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در شهرک‌های "اطمه"، "الدانا"، "سلقین"، "درکوش" و شماری از روستاها و مزارع در منطقه "جسر الشغور" مستقر شدند. نیروهای مسلح هیئت تحریر الشام طی روزهای گذشته روند انتقال اعضای داعش به این مناطق را تسهیل کرده‌اند.

اخباری درخصوص عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه در استان ادلب پس از خاتمه یافتن پرونده جنوب به گوش می‌رسد اما روسیه هرگونه اخبار و سخنان درخصوص هرگونه حمله علیه گروه‌های مخالف در این استان را تکذیب می‌کند.

ادلب در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه قرار دارد که تحت سیطره گروه‌های مخالف است.

این در حالی است که تشدید حملات نیروهای وابسته به نظام سوریه در جبهه‌های متعدد ادامه دارد و این نیروها مناطقی را در مثلث دشت "الغاب"- کوه‌های لاذقیه- غرب "جسر الشغور" هدف قرار دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای نظام همزمان با حملا به مناطقی در بخش غربی حومه جسر الشغور ، روستای جسر بیت الراس در دشت الغاب واقع در بخش شمال غربی حومه حماه را هدف قرار دادند.

همزمان با این حملات صدها سرباز، ده‌ها خودروی زرهی و امکانات لازم در چارچوب مقدمه‌چینی برای انجام عملیات نظامی در مثلثی که حومه غربی جسر الشغور و دشت الغاب را به هم مرتبط می‌سازد، به حماه، ادلب و لاذقیه ارسال شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از ادامه عملیات نظامی میان نیروهای ارتش سوریه با مخالفان از یک سو و عناصر داعش از سوی دیگر خبر داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها