پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

احمدی‌نژاد باید تکلیف خود را روشن کند/می‌دانیم که انقلاب با مشکلاتی مواجه است

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به سخنان اخیر رهبری در مورد کسانی که از برکناری دولت سخن می گویند، گفت: فرمایشان رهبری موجب ریزش هواداران احمدی نژاد می‌شود. کسانی که از منظر رهبری به او می‌نگرند حتما صف خود را جدا می‌کنند.

احمدی‌نژاد باید تکلیف خود را روشن کند/می‌دانیم که انقلاب با مشکلاتی مواجه است
کد خبر: 226257
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: جریان احمدی نژاد متشکل از یک طیف مشخص و یکدست نیست. برخی از هواداران او افراد دلسوزی هستند که فکر می کنند احمدی نژاد در چارچوب ولایت و منویات رهبری حرکت می کند. بر همین اساس معتقدم که سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب موجب ریزش در طرفداران احمدی نژاد می شود. کسانی که از منظر رهبری به احمدی نژاد نگاه می کنند بعد از سخنان روز دوشنبه حتما صف خود را از او جدا خواهند کرد.

اهم اظهارات سروری به شرح زیر است:

*عده دیگر از حامیان احمدی نژاد نیز اگرچه نیت انقلابی دارند اما در شخصیت او ذوب شده اند و مثل او به راه فعلی خود ادامه خواهد داد. به اعتقاد من احمدی نژاد باید بعد از سخنان رهبری تکلیف خود را به طور دقیق روشن کند. ادامه روندی که او در پیش گرفته به حذف او از جریانات سیاسی کشور و نیروهای انقلاب منجر می شود مگر اینکه در رفتار خود تجدید نظر کند و بتواند خود را پیدا کند.

*{درباره عزم احمدی نژاد برای ایجاد یک انقلاب}: من نمی توانم این را تایید کنم که چنین قصدی دارد اما اگر اینطور باشد که توهمی بیش نیست. ما از دهه اول انقلاب شاهد این نوع توهمات در برخی افراد که تبیین درستی از خود و انقلاب نداشتند، بودیم. دیدیم که بر اساس همین توهمات از چرخه انقلاب خارج شدند. هنوز یادمان نرفته که بنی صدر چگونه با شعار اسلام و انقلاب وارد عرصه شد و بعد از ریاست جمهوی با توهمات خود از چرخه انقلاب خارج شد. آنچه که روشن است این است که مبانی مستحکم انقلاب و جایگاه رهبری در قلوب مردم مانع از تاثیرگذاری این گونه توهمات در ارتباط امام و امت می شود. هرکس بخواهد در مقابل این جریان پرخروش بایستد خودش غرق خواهد شد.

*می دانیم که انقلاب با مشکلاتی مواجه است و همان طور که رهبری اشاره کردند به اصلاح از درون نیاز دارد، اما کسانی که فکر می کنند می توانند خارج از چارچوب انقلاب و رهبری حرکت کنند در اصل خود را از گردونه نیروهای انقلاب خارج می کنند. این توهمات از ابتدای مختلف در افراد مختلف دیده شده و من فکر نمی کنم که ظرف طرفداران احمدی نژاد به گونه ای باشد که این تفکرات در آن جای بگیرد. به علاوه اینکه طرفداران احمدی نژاد به مرور زمان ریزش خواهند داشت. هر قدر که در مواضع او شفافیت بیشتر شود شاهد ریزش های جدی تر خواهیم بود.

*ژست اپوزیسیونی هیچ کس در کشور ما به نتیجه نمی رسد. نه احمدی نژاد و اصلاح طلبانی که چنین رویکردی دارند و از حاکمیت دوگانه صحبت می کنند. این ژست ها با توجه به عمق حمایت مردم از انقلاب به نتیجه نمی رسد. هر کسی که ژست اپوزیسیونی بگیرد به خود ضربه می زند. نه احمدی نژاد از این طریق به نتیجه می رسد و نه کسانی که می خواهند در درون قدرت وارد شوند، نان انقلاب را بخورند و بر علیه انقلاب اقدام کنند.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها