معاون وزیر بهداشت:

18 میلیون ایرانی دچار کم تحرکی هستند

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایران 18 میلیون نفر دچار کم تحرکی و 9 میلیون نفر دچار توده بدنی بالا هستند، گفت: با ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌توان بر بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر فائق آمد.

18 میلیون ایرانی دچار کم تحرکی هستند
کد خبر: 226439
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۴ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مریم حضرتی در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی- ورزشی پرستاران در همدان با بیان اینکه پدیده های شهر نشینی و صنعتی شدن جوامع با تغییرات وسیع در سبک زندگی همراه است، اظهارکرد: در کنار بهبود شاخص های بهداشتی که سبب افزایش امید در زندگی شده، مهمترین عوامل افزایش بار بیماری‌ها، بیماری های غیر واگیر بوده اند. بیماری‌های غیر واگیرمسئول بیش از 53 درصد بار بیماری‌ها در جهان هستند و بیش از 76 درصد بار کل بیماری‌ها در ایران به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد.

حضرتی گفت: پایه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه و پیشگیری و کنترل این عوامل است.چهار بیماری دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماریهای مزمن تنفسی بیماریهای غیرواگیر اصلی و چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهمترین عوامل خطر ابتلا به این بیماریها محسوب می شود. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت کنترل این بیماری ها و عوامل زمینه ساز آن را به عنوان هدف اصلی برای کاهش 25 درصد مرگ و میر بیماریهای غیر واگیر در سال 2025 تعیین کرده است.

وی افزود: در ایران 18 میلیون نفر درچار کم تحرکی، 9 میلیون نفر دچارتوده بدنی بالا می باشند. که با ورزش و فعالیت های بدنی بر بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر می توان فایق آمد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها