پرداخت 280 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به طرح روستا تعاون

معاون تعاون وزیر کار از پرداخت 280 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به طرح "روستا تعاون" خبر داد و گفت:در حال حاضر حدود 1000روستا طرح‌هایشان یا منعقد شده و یا موفق به دریافت وام شده‌اند.

پرداخت 280 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به طرح روستا تعاون
کد خبر: 226463
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۴ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحمید کلانتری، معاون تعاون وزیر کار با اشاره به اینکه اجرای طرح "روستاتعاون" یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: این طرح در دو مرحله با هدف کمی در هر مرحله 1000تعاونی 1000روستا در طول برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان و مناطق روستایی تکیه دارد و براساس تکالیف قانونی دولت در روستاها طی پنج سال آینده پایه‌گذاری شده و مبنای آن اجرای ماده 27 قانون برنامه ششم است.

وی درباره مزیت های این طرح گفت: این طرح زمینه جلوگیری از مهاجرت به شهرها و ماندگاری روستاییان در روستاها را فراهم می کند. بهترین روش برای ایجاد اشتغال، تمرکز بر توانمندسازی مردم و ورود مردم در بخش های مختلف اقتصادی است که یکی از مهمترین این ابزار، تقویت حضور مردم در بخش تعاونی هاست.

کلانتری ادامه داد: بر همین اساس طرح ویژه با عنوان «هزار روستا در هزار تعاونی» در نظر گرفته شده که هزار تعاونی در هزار روستای شناسایی شده تشکیل می شود.

کلانتری اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 4000 تعاونی برای استفاده از منابع طرح اشتغال پایدار روستایی در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که بخشی از آن‌ها طرح‌هایشان در کارگروه‌های اشتغال تصویب شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 1000روستا طرح‌هایشان یا منعقد شده و یا موفق به دریافت وام شده‌اند . پیش‌بینی ما این است که در صورت موفقیت طرح، تا پایان اجرای آن، تعاونی‌های روستایی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

کلانتری با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ارائه طرح‌های اشتغالزا وجود ندارد، گفت: در هر زمینه‌ای که ظرفیت‌های استانی اجازه بدهد، از رسته‌های دامداری و کشاورزی، شیلات و آبزیان و محصولات دامی تا پوشاک و فرش و فرآورده‌های غذایی استفاده خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها