استقبال آمریکا از اعلام کمک 100 میلیون دلاری عربستان به سوریه

وزارت خارجه آمریکا از تصمیم عربستان مبنی بر کمک 100 میلیون دلاری این کشور به سوریه برای بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده استقبال کرد.

استقبال آمریکا از اعلام کمک 100 میلیون دلاری عربستان به سوریه
کد خبر: 226758
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۶ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از تصمیم عربستان برای کمک به سوریه استقبال می‌کند.

به گزارش راشاتودی عربی، در این بیانیه آمده است: این مشارکت مهم برای برقراری ثبات و بهبود اوضاع سوریه بسیار اهمیت دارد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه از همپیمانان خود خواست تا این موضع ریاض را اتخاذ کرده و در تلاش‌هایی که به میزان قابل توجهی به بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه کمک می‌کند، مشارکت کنند.

طبق این بیانیه، اراضی که داعش تحت تصرف خود دارد، به هزار کیلومتر مربع در سوریه کاهش یافته و حدود 150 هزار آواره سوری پس از خروج نیروهای داعش از شهر "رقه" به این شهر بازگشته‌اند.

در همین حال، عربستان سعودی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: 100 میلیون دلار را برای حمایت از ائتلاف بین المللی جهت کمک به بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده از داعش در شمال شرق سوریه ارائه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: این مبلغ بزرگ‌ترین مشارکت برای مناطقی است که از داعش در سوریه بازپس‌گرفته شده است و این مبلغ در راستای وعده‌ای است که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در 12 ژوئیه گذشته در بروکسل داد.

ریاض اعلام کرد که این مبلغ به احیای مجدد مناطقی همچون رقه، حمایت مالی از بازسازی محله‌های تخریب شده، ارائه خدمات درمانی، کشاورزی، برق، آب، آموزش و ارتباطات اختصاص می‌یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها