جان برنان ترامپ را «سرمست از قدرت» خواند

جان برنان،‌ رئیس سابق سازمان سیا بعد از آنکه دونالد ترامپ مجوز امنیتی وی را لغو کرد، انتقادهای جدیدی از ترامپ مطرح کرده و او را «سرمست از قدرت» خواند.

جان برنان ترامپ را «سرمست از قدرت» خواند
کد خبر: 226946
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جان برنان در مصاحبه با ریچل مادوو در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی اظهار کرد: من فکر می‌کنم که در حال حاضر کشور به سبب آنچه که ترامپ انجام داده و مسئول انجام دادن آن است، در بحران قرار دارد.

وی تصریح کرد: همینطور جمهوری‌خواهان در کنگره نیز که به او اجازه عمل داده‌اند و منتظر هستند که یک فاجعه اتفاق بیفتد، می‌بایست قبل از این علیه کسی که آشکارا و واضح مسئولیت‌هایش را بدون هیچگونه در نظر گرفتن هدفی و همینطور در نظر گرفتن عقل سلیم از نقطه نظر امنیت ملی اجرا نمی‌کند، صحبت و با او مخالفت می‌کردند.

برنان همچنین به مادوو اظهار کرد که بعد از آنکه ترامپ مجوز امنیتی او را لغو کرده او اکنون در حال بررسی گزینه‌های قانونی خود است و می‌خواهد "جلوی تکرار این نوع سوءاستفاده را در آینده توسط ترامپ بگیرد".

ترامپ روز چهارشنبه گذشته در اقدامی ناگهانی مجوز امنیتی جان برنان را لغو کرد که این باعث بهت و حیرت جامعه اطلاعاتی آمریکا شد.

در عین حال کاخ سفید اعلام کرده که آماده است تا مجوز امنیتی چند مقام اطلاعاتی سابق دیگر را نیز لغو کند.

چندین مقام اطلاعاتی سابق و همینطور چندین تن از مقامام‌های امنیتی ملی این اقدام ترامپ را به تلافی انتقادهای برنان از رئیس‌جمهور خوانده و آن را محکوم کردند.

با این حال کاخ سفید این موضوع را که لغو این مجوز یک اقدام تلافی جویانه بوده رد کرده و گفت: این کار را در پاسخ به "دروغگویی و تفسیرهای دیوانه‌وار" برنان انجام داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها