کد خبر: 226994
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«برایان هوک» درباره کارگروه ویژه آمریکا برای ایران توضیح می‌دهد

مسئول کارگروه ویژه وزارت خارجه آمریکا در خصوص ایران توضیحاتی را در مورد عملکرد این کارگروه بیان کرد.

«برایان هوک» درباره کارگروه ویژه آمریکا برای ایران توضیح می‌دهد
کد خبر: 226994
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «برایان هوک» مسئول ویژه رسیدگی به امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز با اشاره به تشکیل «گروه اقدام ایران» گفت هدف کمپین فشار حداکثری اقتصادی علیه ایران این است که دسترسی این کشور به منابع مالی خود برای تامین هزینه های تروریسم و برنامه موشکی اش را قطع کند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب برایان هوک را به عنوان مسئول کارگروه ویژه این وزارتخانه در خصوص ایران تعیین کرد. این کارگروه برای رسیدگی به مسایل ایران در وزارت امور خارجه آمریکا تشکیل شده است.

به گفته هوک «گروه اقدام ایران» کار هماهنگ کردن اقدامات در قبال ایران در کلیه وزارتخانه ها و نهادهای زیر مجموعه دولت آمریکا را به عهده خواهد داشت.

هوک در پاسخ به پرسشی در خصوص کارکرد این کارگروه مدعی شد: ایران، مسئله‌ای است که در عرصه های مختلف نقش دارد، از جمله در مسائلی مانند تروریسم، تأمین مالی تروریسم، اقدامات تهاجمی در دریا، گسترش تسلیحات موشکی، نقض حقوق بشر و می‌توان خیلی از موارد دیگر به این فهرست اضافه کرد.

وی اضافه کرد: هدف استراتژی جدید و جامع رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران این است که به تمامی تهدیدهای ایران برای صلح و ثبات و برای آمریکا و همپیمانانش در سراسر جهان پاسخ داه و در همین راستا وزیر امور خارجه پمپئو کار گروه جدید را ایجاد کرده تا اقداماتی که در سراسر قوه مجریه می بایست انجام شود را هماهنگ کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها