کد خبر: 227264
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۱:۳۹:۰۰
| |

مصطفی کواکبیان:

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بار دیگر در هیات رئیسه مجلس مطرح شود

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار بررسی مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بار دیگر در هیات رئیسه مجلس مطرح شود
کد خبر: 227264
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۱:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به مواد 214 تا 217 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برای یک پالایشگاه بیش از 160 نماینده رأی مثبت دادند اما درباره شهرداری تهران مجلس به اصل و رد این تحقیق و تفحص رأی مثبت نداد لذا باید در هیات رئیسه بار دیگر این موضوع مطرح شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری با استناد به ماده 79 قانون اساسی افزود: یکی از نمایندگان عنوان کرد چرا نمایندگان تهران 30 نفر هستند در حالی که این نماینده می تواند برای افزایش تعداد نمایندگان شهرش تلاش کند نه اینکه به دنبال کاهش تعداد نمایندگان شهرهای دیگر باشد.

وی ادامه داد: اصل 64 قانون اساسی تاکید می کند که پس از 10 سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، جغرافیایی و سیاسی حداکثر 20 نفر نماینده اضافه شود و تاکیدی بر اینکه تعداد نماینده ها کاهش یابد نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل روزهای اخیر در حوزه علمیه قم تصریح کرد: اخیرا عده ای از طلاب حوزه علمیه قم علیه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شعاری مطرح کردند که ظلم بوده و در شعارهای خود مطرح کردند که ایشان در استخر فرح خفه شده است که نباید در این زمینه افراطی گری صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها