کد خبر: 227269
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از اختلافات مدیریتی و شخصی در هیات امنای دانشگاه آزاد گزارش می‌دهد

پشت پرده برکناری فرهاد رهبر

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی اختلافات مدیریتی و اجرایی و بعضا شخصی زمینه‌ساز برکناری فرهاد رهبر شده تا در جلسه امروز هیات امنای دانشگاه آزاد، او برکنار شود و طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد شود.

پشت پرده برکناری فرهاد رهبر
کد خبر: 227269
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه فوق‌العاده امروز هیات امنای دانشگاه آزاد به ریاست علی‌اکبر ولایتی و در دفتر وی یک خروجی ویژه داشت. فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد برکنار و محمدمهدی طهرانچی سرپرستی این مجموعه را عهده‌دار شد. این در حالی است که پیش از جلسه امروز هیات امنای دانشگاه آزاد، هیچ گونه رایزنی یا صحبتی درباره برکناری فرهاد رهبر مطرح نشده بود و اتفاق امروز در شرایطی رخ داد که سکوت اعضای این هیات امنا و از طرف دیگر عدم حضور خبرنگاران در این جلسه فوق‌العاده باعث می‌شود هنوز دلایل اصلی این اتفاق مشخص نباشد.

با این وجود، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برخی اختلافات مدیریتی و اجرایی و بعضاً شخصی زمینه‌ساز این اتفاق شده است تا در جلسه امروز فرهاد رهبر برکنار شود و طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد شود. البته این اختلافات بیش از آنکه بین فرهاد رهبر و محمدمهدی طهرانچی باشد، متوجه انتصابات مدیریتی فرهاد رهبر در مقابل تصمیمات علی‌اکبر ولایتی بوده است. همچنین ادعا شده که فرهاد رهبر از سوی هیات امنای دانشگاه آزاد عزل نشده و در اعتراض به این اختلافات استعفا داده و هیات امنای دانشگاه آزاد تصمیم به انتخاب جایگزین برای وی گرفته است.

محمد قمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد به اعتمادآنلاین چنین می‌گوید که «این اتفاق بدون هیچ مقدمه و سابقه‌ای رخ داده است. در واقع چنین نبوده که از قبل زمزمه‌هایی برای برکناری آقای رهبر مطرح باشد و یا پیش‌بینی درباره این اتفاق درمیان باشد. من هم این خبر را همین امروز شنیدم و هنوز درباره جزییات آن اطلاعی ندارم».

افزون بر این، یک منبع آگاه در این خصوص به اعتمادآنلاین توضیح می‌دهد که «هنوز هیچ‌کدام از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد درباره این تصمیم توضیحی نداده‌اند و اطلاعاتی درباره برکناری فرهاد رهبر موجود نیست».

گفتنی است که محمدمهدی طهرانچی پیش از این در دانشگاه شهید بهشتی معاونت دانشکده علوم و ریاست این دانشگاه را برعهده داشت که در سال 95 از سوی محمد فرهادی از این سمت برکنار شد تا بعدتر عضو هیات امنای دانشگاه آزاد شود. او همچنین ریاست گروه فیزیک دانشگاه پیام نوررا در دهه هفتاد عهده‌دار بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها