کد خبر: 227270
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۲:۰۱:۰۰
| |

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

درباره سوال از رئیس‌جمهور حاشیه‌پردازی نکنید

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه در شرایط کنونی ما به وحدت ملی، انسجام و یک پارچگی نیاز داریم، گفت: سوال از رئیس جمهور باید بدون حاشیه پردازی در زمان مشخص خود انجام شود.

درباره سوال از رئیس‌جمهور حاشیه‌پردازی نکنید
کد خبر: 227270
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۲:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (یکشنبه 28 مردادماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به کشور و نفرین به 28 مرداد کودتای ننگین آمریکایی علیه دولت قانونی ایران، گفت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت برگزاری نمایشگاه کوچک که بیانگر توانمندی شهرک های صنعتی و صنایع مستقر در آن بود تقدیر می‌کنم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از وزیر بهداشت و درمان و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام به جهت افتتاح بیمارستان 94 تخت خوابی شهرستان قرچک، افزود: انتظار دارم که دولت با حمایت های لازم زمینه ساخت بیمارستان 350 تخت خوابی شهرستان ورامین را فراهم کنند.

وی ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی انتظار دارم که آنتنی اتصال شهرستان پیشوا به قم-گرمسار را هر چه سریع تر تکمیل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: از دکتر قاضی زاده هاشمی انتظار دارم برای شهرستان مقدس پیشوا با جمیعت بیش از 100 هزار نفر که یک تخت بیمارستان ندارد بیمارستانی را طراحی کند.

نقوی حسینی با بیان اینکه از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داریم در شرایط تحریم و تهدید که کشاورزی و دامپروری محور اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی است از کشاورزی حمایت کرده و نهاده های دامی و کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار دهد، گفت: دولت باید از گران شدن آب در شرایط فعلی جلوگیری کند تا تولیدکنندگان در تولید موفق شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از عشایر حمایت کند، گفت: مرکز تولید اقتصاد مقاومتی عشایر کشور هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت مستکبر آمریکا و سیاستمداران بی خرد آن ها بدانند که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هرگز بازی معادله جنگ یا مذاکره را نخواهد خورد، افزود: نه آمریکا در حد و اندازه ای است که جنگی علیه ملت ایران رقم بزند و نه قابل اعتماد برای مذاکره از این رو اساسا آمریکا دولت عهد شکن هنجارشکن و یاغی علیه نظام بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه طبق مستندات تاریخی هر جا آدم کشی، کودک کشی و مردم کشی است آمریکا در آنجا حضور دارد، تصریح کرد: آمریکا محور شرارت بین المللی است و تا رفتار او عوض نشود مذاکره ای وجود ندارد.

نقوی حسینی با بیان اینکه آمریکا بداند که دوران کودتاچی گری گذشته و امروز ملت ایران دماغ او را به خاک خواهند مالید، گفت: از دولت انتظار است با مدیریت جهادی و کار شبانه روزی جلوی نابسامانی های اقتصادی، گرانی های لجام گسیخته که روح و روان جامعه را تحت تاثیر قرار داده بگیرد.

وی ادامه داد: از دولت و مجلس تقاضا دارم سوال از رئیس جمهور را دچار حاشیه سازی نکنند زیرا سوال حق مجلس و پاسخگویی نیز حق دولت است ما دارای دموکراسی و مردم سالاری علویافته هستیم از این رو نباید وارد حاشیه سازی شویم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه روند سوال از رئیس جمهور باید طبیعی طی شود، گفت: این سوال فرصتی برای مجلس و دولت است تا برای حرکت جمهوری اسلامی اقدام کرده و رئیس جمهور نیز فرصت تبیین مسائل و ابهامات را پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس در سوال از رئیس جمهور به وظیفه دینی، قانونی و شرعی خود را عمل می کند، ادامه داد: متاسفانه متوجه شدم که استیضاح وزرا را در دستور کار قرار داده و همزمان با سوال از رئیس جمهور مطرح خواهند کرد، این حرکت چه از طرف دولتی ها یا هیات رئیسه نادرست است از این رو باید اجازه دهیم سوال از رئیس جمهور در زمان خود انجام شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه در شرایط کنونی ما به وحدت ملی، انسجام و یکپارچگی نیاز داریم، افزود: هر کانون و هر مرکزی اطلاع رسانی و تریبونی که خدایی نکرده به وحدت ملت لطمه بزند و همچنین هر مسئولی در هر جایگاه و لباسی نارضایتی ایجاد کند به طور حتم در پازل دشمن بازی کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین امروز باید تلاش کنیم در جهت رفاه عمومی و حل مشکلات مردم حرکت کنیم زیرا فساد اقتصادی مانع رضایتمندی و مانع اعتماد عمومی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فساد سه سطح دارد و سطح اجرایی آن در دستگاه اجرایی انجام می شود، گفت: مگر می شود فساد اقتصادی و رانت خواری بدون نقش دولت مردان انجام شود؟ حتما یک مقام دولتی در هر فسادی نقش دارد.

وی ادامه داد: حیطه دوم بازرسی و نظارت است، دستگاه های نظارتی باید بازرسی کنند مسئولان امنیتی در این حوزه مسئولیت دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سوم سطح قضایی است از این رو از قوه قضاییه انتظار داریم قاطع و محکم و بدون ملاحظه با هر مفسدی برخورد کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها