مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد:

همدان معطل تعطیلی کارخانه‌های لبنی نیست

‌مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 22 واحد کارخانه لبنی در استان فعال است، گفت: تعطیلی 3 کارخانه لبنیات هیچ تاثیری در فرآوری لبنیات استان ندارد.

همدان معطل تعطیلی کارخانه‌های لبنی نیست
کد خبر: 227295
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامحسین تقوی ‌مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ، ‌با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه‌های لبنی این استان 450 هزار تن است، افزود: ظرفیت اسمی کارخانه‎‌های لبنیات استان بیش از تولید شیر است و جوابگوی نیاز استان نیست، بنابراین 100 هزار تن شیر از سایر استان‌ها وارد می‎شود.

وی اظهار کرد: 46 واحد لبنیات از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان جهادکشاورزی پروانه دریافت کرده‌اند که از این تعداد، 22 واحد خوب و فعال استان به شمار می‌روند و مابقی واحدهای کوچک و روستایی هستند.

تقوی با تاکید بر اینکه مشکل ظرفیت تولید لبنیات در استان نداریم، تصریح کرد: کارخانه‌های استان می‌توانند روزانه 600 هزار تن شیر را فرآوری کنند و مشکلی از نظر ظرفیت ندارند و حتی شیر تولیدی استان برای این کارخانه‌ها کم است.

وی درباره تعطیلی کارخانه نهاوند لبن، حمیل و کام شیر نیز خاطرنشان کرد: کارخانه‌های حمیل و کام شیر زیرنظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده و از 2 سال قبل به علت مشکل بانکی تعطیل شدند و کارخانه نهاوند لبن نیز 6-7 سال قبل به علت بدهی و مشکلات مدیریتی تعطیل شده است.

تقوی ادامه داد: از نظر فرآوری شیر مشکلی نداریم و ظرفیت کارخانه‌های استان 2 برابر شیر تولیدی استان است و تعطیلی این 3 کارخانه نیز هیچ تأثیری در فرآوری لبنیات استان ندارد.

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: به اندازه کافی کارخانه لبنیات در همدان داریم که توان جذب شیر تولیدی را دارند و استان معطل نیست در ضمن کارخانه‌های فعال استان با 80 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها