کد خبر: 227296
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

 شهاب‌الدین بی‌مقدار یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

افزایش نرخ ارز تقصیر کل حاکمیت است/ اگر fatf تصویب نشود شرایط اقتصادی بهتر نمی‌شود/ نمایندگان زیر فشار مردم توپ را به زمین دولت می‌اندازند

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: یک عده ای قلبا با دولت مخالف هستند و به دنبال بهانه هستند که دولت را بکوبند. من این اقدامات را منصفانه نمی‌دانم. استیضاح و سوال از وزرا و رییس جمهور باید با توجه به عملکرد باشد یعنی عملکردی مدنظر باشد که به صورت مستقیم در اختیار آن وزیر یا شخص رییس جمهور است.

افزایش نرخ ارز تقصیر کل حاکمیت است/ اگر fatf تصویب نشود شرایط اقتصادی بهتر نمی‌شود/ نمایندگان زیر فشار مردم توپ را به زمین دولت می‌اندازند
کد خبر: 227296
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده اصلاح طلب تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس در گفت و گو با اعتمادآنلاین با اشاره به طرح استیضاح وزرا در مجلس، گفت: چون اوضاع کشور در حال تثبیت نیست همین موضوع باعث عصبانیت مردم می‌شود و به نمایندگان فشار می‌آورند و نمایندگان هم که می‌خواهند مسئولیت را از خودشان سلب کنند توپ را به زمین دولت می‌اندازند.

او ادامه داد: البته انتقاد سازنده خوب است اما در حال حاضر برای مثال افزایش نرخ ارز تنها تقصیر دولت نیست بلکه تقصیر کل حاکمیت است. حاکمیت تصمیمی در مقابل زیاده گویی‌های آقای ترامپ گرفته است. البته در دولت هم یک تصمیم اشتباه در خصوص دلار و ثبت سفارش گرفتند و... گرفته شد اما بعد اصلاح کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه اخیر سران قوا، گفت: به همراه چند تن از نمایندگان با آقای لاریجانی صحبت کردیم و اگر مصوبه اخیر سران قوا در خصوص نرخ ارز به واقع درست اجرا شود، راهگشا است و با این مصوبه تثبیتی در نرخ دلار شاهد خواهیم بود.

بی مقدار گفت: یک عده قلبا با دولت مخالف هستند و به دنبال بهانه هستند که دولت را بکوبند. من این اقدامات را منصفانه نمی‌دانم. استیضاح و سوال از وزرا و رییس جمهور باید با توجه به عملکرد باشد یعنی عملکردی مدنظر باشد که به صورت مستقیم در اختیار آن وزیر یا شخص رییس جمهور است.

او ادامه داد: آیا تعیین سیاست‌های خارجی در دست رییس جمهور است؟ در حالیکه تصمیمی که در سیاست خارجی گرفته می شود بر بازار تاثیر مستقیم دارد. با اتخاذ تصمیماتی در سیاست خارجی مردم می‌ترسند و برای حفظ ثروتشان، دارایی‌های خود را به ارز و طلا تبدیل می‌کنند که همین امر موجب تلاطم در بازار می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ کدام از استیضاح‌هایی راکه در مجلس مطرح می‌شود به صلاح کشور نمی‌دانم.

بی‌مقدار با اشاره به رد لایحه اصلاح قانون پولشویی از سوی شورای نگهبان، گفت: fatf چندین قسمت دارد از جمله پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم که اگر تصویب نشود ایران را در لیست سیاه می‌گذارند. در این شرایط حتی اگر ترامپ هم تحریم‌ها را لغو کند و به برجام برگردد مشکلی حل نمی‌شود؛ چون در این شرایط بانک‌ها با ما کار نمی‌کنند و به پولشویی، کمک به تروریسم و... متهم می‌شویم.

او با اشاره به دستاوردهای اجرای قانون پولشویی، ادامه داد: در فراکسیون شفاف سازی مسئولین گزارشی در خصوص اجرای بخشی از قانون پولشویی ارائه کردند که اجرای این قانون باعث شده 13هزار و 200 میلیارد تومان در کشور مالیات بگیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در کشور کسی به تروریسم کمک نمی‌کند و هیچ سازمان جهانی و بین المللی گروهی مانند حزب‌الله را به عنوان تروریسم نشناخته است. بر این اساس اگر fatf به تصویب نرسد شرایط اقتصادی بهبود پیدا نمی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها