کد خبر: 227317
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

خبر توقف فعالیت الیاس حضرتی در حزب اعتماد‌ملی را تکذیب می‌کنم/ قائم‌مقام براساس روند قانونی و با انتخاب شورای‌مرکزی انتخاب شده است/ اخبار دروغ را پیگیری می‌کنیم

سخنگوی حزب اعتمادملی با اشاره به شایعات اخیر درباره حزب اعتماد ملی گفت: توقف کار هر حزبی باید از طریق قانونی و به‌وسیله کمیسیون ماده 10 احزاب انجام شود و پس از طی مراحل دوازده‌گانه که آخرین مرحله آن به قوه‌قضاییه بازمی‌گردد، این کار صورت خواهد گرفت.

خبر توقف فعالیت الیاس حضرتی در حزب اعتماد‌ملی را تکذیب می‌کنم/ قائم‌مقام براساس روند قانونی و با انتخاب شورای‌مرکزی انتخاب شده است/ اخبار دروغ را پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 227317
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز اخباری درباره توقف ادامه فعالیت‌های الیاس حضرتی، دبیرکل حزب اعتمادملی از طرف مراجع قانونی منتشر شد. اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره انتشار این اخبار ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد: این اخبار بیشتر از طرف کسانی که به‌دنبال تفرقه‌افکنی و متوقف کردن کار حزب اعتمادملی هستند منتشر می‌شود.

سخنگوی حزب اعتمادملی درباره دلایل انتشار این اخبار و حواشی درباره حزب اعتمادملی بیان کرد: این مباحث به دلیل پیشرفت‌هایی که حزب داشته منتشر می‌شود. برخی تقویت حزب را تحمل نمی‌کنند و متاسفانه دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

گرامی‌‌مقدم درباره روند توقف فعالیت‌های یک خزب گفت: قطعا توقف کار هر حزبی باید از طریق قانونی و به‌وسیله کمیسیون ماده 10 احزاب انجام شود و پس از طی مراحل دوازده‌گانه که آخرین مرحله آن به قوه‌قضاییه بازمی‌گردد، این کار صورت خواهد گرفت. بنابراین فکر می‌کنم خبری که منتشر شده در ادامه سلسله دروغ‌هایی است که علیه حزب اعتمادملی منتشر می‌شود.

سخنگوی حزب اعتمادملی درباره پیگیری اخبار منتشر شده از طرف مراجع قضایی توضیح داد: پیگیری‌هایی که از طریق قوه‌قضاییه داشته‌ایم، تایید می‌کند که هیچ‌گونه حکمی در این باره صادر نشده است. ضمن اینکه اگر چنین موضوعی هم باشد و آقای حضرتی به عنوان قائم‌مقام حزب شاکی داشته باشد باید احضار و مذاکره شود. هیچ‌یک از فرایندهای قضایی طی نشده است.

این عضو حزب اعتمادملی در ادامه تاکید کرد: بخش حقوقی حزب به زودی این اخبار کذب را پیگیری قضایی خواهد کرد.

گرامی‌مقدم انتخاب حضرتی را با رای اکثریت شورای مرکزی و حکم دبیرکل حزب عنوان کرد و افزود: بنابراین هیچ مرجع قضایی نمی‌تواند مانع از فعالیت سیاسی فردی شود مگر اینکه تخلفاتی انجام داده باشد که چنین مسئله‌ای وجود ندارد و حتی یک تذکر هم دریافت نشده است. کسانی که این اخبار را منتشر می‌کنند به‌دنبال تفرقه‌افکنی و مقابله با رهنمودهای دبیرکل هستند.

هدف از انتخاب کمیته‌ها و شاخه‌های حزب اعتمادملی

گرامی‌مقدم همچنین درباره برگزاری جلسه شورای مرکزی این حزب که روز 19 مرداد برگزار شده و براساس آن اعضای کمیته‌ها و شاخه‌های این حزب انتخاب شده‌اند، توضیح داد: شورای مرکزی، دبیرکل و قائم‌مقام حزب بعد از اینکه قائم‌مقام انتخاب و دفاتر حزب تعیین شدند. برای اجرایی کردن امور و فعالیت‌های خود به کمیته‌ها و شاخه‌هایی نیاز دارد. این کمیته‌ها و شاخه‌ها براساس اساسنامه کار خود را آغاز می‌کنند.

او در ادامه عنوان کرد: در ماده 25 اساسنامه آمده که حزب دارای کمیته‌ها و شاخه‌هایی است و انتخاب آن‌ها به عهده دبیر کل یا قائم‌مقام حزب است.

سخنگوی حزی اعتمادملی بیان کرد: آقای حضرتی به دلیل اینکه تمایل داشتند که مشورت و مشارکت شورای ‌مرکزی را هم داشته باشند روسای کمیته‌ها و شاخه‌ها را که انتخاب کرده بودند، به رای شورای مرکزی هم گذاشتند تا حمایت و پشتیبانی شورای مرکزی به عنوان بالاترین رکن حزب هم برای فعالیت این کمیته‌ها و شاخه‌ها وجود داشته باشد.

گرامی‌مقدم تاکید کرد: 42 نفر در جلسه شورای مرکزی برای رای به انتخاب این کمیته‌ها و شاخه‌ها حضور داشتند که این یعنی بالای سه چهارم اعضای شورای مرکزی در این جلسه حضور داشته‌اند. بنابراین نشان دهنده انسجام حزب است.

او همچنین توضیح داد که براساس وظایفی که در اساسنامه حزب برای این کمیته‌ها و شاخه‌ها در نظر گرفته شده است، برگزاری کنگره و فعالیت‌های انتخاباتی هم بخشی از وظایف آنها به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها