تاختن ترامپ به نیویورک تایمز

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر به نیویورک تایمز بابت انتشار گزارشی که تاکید داشت نام دان مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید باید جان دین از نوع موش باشد، تاخت.

تاختن ترامپ به نیویورک تایمز
کد خبر: 227506
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: نیویورک تایمز "مفلوک" گزارشی جعلی نوشته است که تاکید دارد چون دان مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید ساعت‌ها در شورای ویژه تحقیقات شهادت داده است، باید او را "جان دین از نوع موش" نامید. اما من به او و سایرین اجازه دادم که شهادت بدهند، مجبور نبودم. چیزی برای پنهانکاری ندارم...

او در توئیت دیگری نوشت: خواستار شفافیت شده‌ام تا این "شکار جادوگر جعلی و تهوع‌آور" به پایان برسد. زندگی انسان‌های بی‌شماری بر سر "هیچی" ویران شده است-مک‌کارتیسم در وخیم‌ترین حالتش! در عین حال، مولر و باندش با دموکرات‌ها از بررسی جرایم واقعی طرف دیگر خودداری می‌کند-رسانه‌ها هم بدتر هستند!

ترامپ در سخنانش تاکید کرد، آن دو خبرنگار نیویورک تایمز که آن مطلب را نوشتند، می‌دانند که مک‌گان تغییر رویکرد نداده است.

نیویورک تایمز در گزارشش به نام جان دین اشاره کرده است. جان وسلی دین سوم متولد 14 اکتبر 1938، از ژوئیه 1970 تا آوریل 1973 مشاور کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون بود. او در حوادث سرقت از واترگیت و متعاقب آن سرپوش گذاشتن بر رسوایی واترگیت نقش مهمی داشت. حتی دفتر بازرسی اف‌بی‌آی او را متقلب اصلی در سرپوش‌گذاری دانست.

جان دین در نتیجه رسوایی واترگیت به چند جرم محکوم شد و در نتیجه کاهش مدت حبس‌اش، یک شاهد کلیدی برای پیگرد قانونی بود. او با شهادت در این پرونده تخفیف در مجازات گرفت. در همین حال جان دین، مشاور حقوقی سابق کاخ سفید شنبه گفت که به نظر او مک‌گان کار درستی کرده که شهادت داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: "نیویورک تایمز مفلوک طوری داستان نوشته است که انگار این مشاور حقوقی کاخ سفید علیه رئیس‌جمهوری شده است؛ اما در حقیقت برعکس است و آن دو خبرنگار جعلی این را می‌دانستند. برای همین است که رسانه‌های جعلی دشمن مردم شده‌اند. برای آمریکا متاسفم!"

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: برخی از اعضای رسانه‌ها از این مطلب جعلی نیویورک تایمز بسیار خشمگین هستند. آنها در واقع خواستار شکایت و عذرخواهی شدند-این یک گام رو به جلوست. از آن روزی که اعلام کردم نیویورک تایمز منبع "اخبار جعلی" است و با اعضای هیات جدید تهوع‌آورشان، آنها بدتر هم شده‌اند.

رئیس‌جمهوری جنجالی آمریکا شنبه اعلام کرد مک‌گان با شورای ویژه رابرت مولر درباره احتمال مانع‌تراشی در اجرای عدالت همکاری می‌کند چون خودش به او "اجازه" داده است.

او عصر شنبه در پیامی نوشت: من به دان مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید و تمام اعضای مورد نظر از کارکنان کاخ سفید اجازه دادم تا با شورای ویژه همکاری کامل داشته باشند. افزون بر آن، ما بیش از یک میلیون صفحه سند را به راحتی تحویل دادیم. شفاف‌ترین اقدام در تاریخ. نه همدستی و نه مانع‌تراشی. شکار جادوگر!

نیویورک تایمز پیشتر گزارش داد، این مشاور کاخ سفید بیش از 30 ساعت در روند تحقیقات شهادت داده است.

این روزنامه نوشت، مک‌گان نگران است که ترامپ او را در پرونده مانع‌تراشی در اجرای عدالت قربانی کند و از همین رو می‌خواهد هر آنچه اطلاعات دارد در اختیار تیم تحقیقاتی مولر قرار دهد. ظاهرا مک‌گان درباره اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی به دست ترامپ و عصبانیت مکرر ترامپ از جف سشنز، دادستان کل آمریکا که خودش را از پرونده تحقیقات روسیه کنار کشید، صحبت کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها