کد خبر: 227579
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۴:۰۶:۰۰
| |

رئیس کل دادگستری استان ایلام اعلام کرد:

ایلام با کمبود پزشک قانونی در ایام اربعین مواجه است

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین بیش از دو میلیون و 500 هزار زائر از مرز مهران تردد می کنند، گفت: این استان در این ایام با کمبود شدید پزشک قانونی مواجه است.

ایلام با کمبود پزشک قانونی در ایام اربعین مواجه است
کد خبر: 227579
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۴:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام در مراسم معرفی مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان ایلام افزود: با توجه به حجم بالای تردد زائران وجود یک تیم پزشکی قانونی در مرز مهران ضروری است اما بدلیل کمبود نیرو در مرکز استان، امکان استقرار در مرز وجود ندارد که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی یادآور شد: نبود سردخانه دائم یا ثابت در مرز مهران نیز یکی از مشکلات اساسی در ایام اربعین است که سازمان پزشکی قانونی باید در این زمینه اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز در این آئین گفت: شهرستان های این استان دارای مراکز پزشکی قانونی نیستند و دایر کردن این مراکز یکی از مهمترین دغدغه ها و مطالبات مردم این استان است.

محمد رزم افزود: راه اندازی مراکز پزشکی قانونی در شهرستان ها جزو مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به این استان است و بارها در این خصوص با سازمان پزشکی قانونی مکاتبه شده اما نتیجه ای در بر نداشته است.

این استان دارای آزمایشگاه آسیب شناسی و سم شناسی نیست

وی تاکید کرد: مردم برای انجام امورات مربوط به پزشکی قانونی باید از فواصل دور و نزدیک به مرکز استان مراجعه کنند که مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: این استان دارای آزمایشگاه آسیب شناسی و سم شناسی نیست و نمونه ها به استان های کرمانشاه و کردستان فرستاده می شوند که جوابدهی آنها تا حدود 6 ماه به طول می انجامد.

رزم اضافه کرد: طولانی شدن فرآیند جوابدهی نمونه های آزمایشگاهی باعث نارضایتی اصحاب دعوی و اطاله دادرسی شده ضمن اینکه احکام صادره نیز بازدارندگی لازم را ندارند.

در این آیین مهدی علیزاده مهاجر به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام معرفی و از خدمات ساسان روندی تجلیل شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها