همزمان با آغاز هشتمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت»؛

بزرگترین تجمع دف نوازان ایران در سنندج برگزار می شود

سنندج- رییس حوزه هنری کردستان گفت: همزمان با آغاز هشتمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» بزرگترین تجمع و راهپیمایی دف نوازان ایران در سنندج برگزار می شود.

بزرگترین تجمع دف نوازان ایران در سنندج برگزار می شود
کد خبر: 227593
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| امین مرادی امروز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج از استقبال بی نظیر هنرمندان برای شرکت در این دوره از جشنواره خبرداد و گفت: سال گذشته از 24 استان و امسال از 30 استان کشور اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های جنبی این جشنواره بزرگداشت هنرمندان برجسته کشور است، بیان کرد: در هشتمین دوره جشنواره از صدیق تعریف یکی از بزرگان و برجستگان حوزه موسیقی کشور و استان تجلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره دراستان هم تبعات سیاسی، فرهنگی و هم اقتصادی دارد، افزود: یکی از مهمترین تبعات فرهنگی آن معرفی کردستان به عنوان پایتخت دف جهان است.

رییس حوزه هنری کردستان اظهارداشت: این جشنواره امروز به برندی برای استان تبدیل شده و توانسته منجر به ایجاد شورو نشاط در جامعه که از ویژگی های بارز موسیقی عرفانی است، شود.

مرادی شعار این دوره از جشنواره را هنر، همگرایی و مهربانی ذکر کرد و گفت: قبل از برگزاری افتتاحیه بزرگترین کارناوال دف نوازی ایران متشکل از بانوان و آقایان دف نواز در سنندج برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش گروه نوازی 47 گروه شرکت کردند که 12 گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند، اعلام کرد: در بخش تک نوازی 13 تا 19 سال بانوان 57 نفر شرکت کردند که 13 نفر به بخش مسابقه راه یافتند.

وی اضافه کرد: در تک نوازی آقایان 13 تا 19 سال هم 53 شرکت کننده داشتیم که 14 نفر به بخش نهایی راه پیدا کردند.

رییس حوزه هنری کردستان اظهارداشت: در بخش تک نوازی بزرگسالان 67 نفراز آقایان و 53 نفر از بانوان شرکت کردند که به ترتیب 16 و 14 نفر راهی مرحله نهایی شدند.

مرادی بیان کرد: 33 گروه مولودی خوانی هم شرکت کردند که از این تعداد 10 گروه به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها