کد خبر: 227664
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۰ ۰۸:۴۸:۰۰
| |

استاندار تهران اعلام کرد:

ساعت کاری ادارات استان تهران به حالت اولیه بازگشت

استاندار تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات این استان از ابتدای شهریورماه امسال به حالت قبلی و اولیه باز می گردد و شروع کار نهادها دیگر از ساعت 6:30 صبح نخواهد بود.

ساعت کاری ادارات استان تهران به حالت اولیه بازگشت
کد خبر: 227664
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۰ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شروع کار ادارات تا نیمه تیرماه امسال از ساعت 8 صبح بود که به علت تشدید گرما و افزایش مصرف انرژی از این زمان تا آخر مردادماه جاری ساعت کاری نهادهای اجرایی از 6:30 تا 13:30 و 14 در پایتخت و شهرستان های استان تهران اعلام شده بود.


محمد حسین مقیمی استاندار تهران ضمن تشکر از مردم به علت همراهی تغییر ساعت کاری تاکید کرد که با این تغییر زمان، ترافیک صبح و عصرگاهی در کلانشهر تهران و سایر شهرستان های استان کاهش چشمگیری داشت و روزانه 400 مگاوات برق نیز صرفه جویی شد.


وی افزود: درحال بررسی پیشنهاد تعیین پلکانی ساعت کاری ادارات، مدارس، دانشگاهها و مشاغل آزاد برای نیمه دوم سال( از مهرماه) هستیم که بسته پیشنهادی به هیات دولت ارسال خواهد شد.


مقیمی توضیح داد: بر اساس این پیشنهاد ساعت شروع کاری ادارات با آغاز فعالیت مدارس و دانشگاهها و نیز مشاغل آزاد متفاوت خواهد بود تا بار ترافیک بویژه در پایتخت بهتر مدیریت شود.


وی پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: در کلانشهر تهران نیاز است تقسیم بندی کاری بین شهروندان در مراجعه به محل کار، تحصیل و کسب خود انجام شود که در این طرح می توانیم ساعت کاری ادارات را از ساعت 7، دانش آموزان و دانشجویان از ساعت 8 و بازاریان و کسبه را از ساعت 9 تعیین کنیم.


به گفته استاندار تهران، هنوز این بسته پیشنهادی نهایی نشده و درصورت تدوین به هیات دولت ارایه خواهد شد.


همزمان با افزایش گرما در تیرماه امسال خاموشی های برق در نقاط مختلف کشور و نیز استان تهران طبق جدول برنامه در دستور کار قرار گرفت که مدیران استان تهران برای کاهش زمان خاموشی ها و قطعی برق، ساعت کاری ادارات را تغییر داده و به عقب بازگردانده بودند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها