روسیه بزرگ‌ترین مانور نظامی را از زمان شوروی برگزار می‌کند

روسیه برای برگزاری بزرگ‌ترین مانور نظامی خود در دهه‌های اخیر آماده می‌شود. منتقدان این مانور را پوششی برای حمله به کشورهای همسایه ارزیابی کردند.

روسیه بزرگ‌ترین مانور نظامی را از زمان شوروی برگزار می‌کند
کد خبر: 227732
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۰ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اظهار کرد، این مانورها با نام «وستوک-2018» در سیبری و شرق روسیه برگزار خواهد شد و به لحاظ پوشش جغرافیایی و شمار نیروهای شرکت‌کننده در آن، ابعاد بی‌سابقه‌ای دارد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، به گفته وزیر دفاع روسیه، این مانورها که چین و مغولستان هم در آن شرکت خواهند داشت، در ابعاد بی‌سابقه‌ای برگزار می‌شود.

شویگو افزود، این مانور از بزرگ‌ترین مانورهای نظامی برگزار شده از سال 1981 بدین سو است.

شمار کل نیروهای شرکت‌کننده در این مانور هنوز منتشر نشده است اما با این حال چین تایید کرده که بیش از 3000 سرباز را برای شرکت در این مانور اعزام خواهد کرد.

وزارت دفاع چین همچنین اعلام کرده است که بیش از 900 سخت‌افزار نظامی و 30 جنگنده و بالگرد را نیز برای این مانور به روسیه خواهد فرستاد.

گستردگی این مانور از مانورZapad-2017 که سال گذشته از سوی روسیه برگزار شد و واکنش‌های شدیدی را از سوی غرب در پی داشت، بیشتر است. منتقدان این مانور، روسیه را به شرکت دادن نیروهای بیشتری نسبت به شمار اعلام شده متهم و حتی هشدار دادند که این مانورها پوششی برای «تهاجم» به کشورهای همسایه روسیه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها