الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس

رئیس‌جمهور در مجلس علل بروز شرایط فعلی را بگوید/ تمام بار مشکلات فعلی بر سر روحانی خراب می‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس درباره جلسه سوال از رییس‌جمهوری که قرار است این هفته در مجلس برگزار شود گفت: حسن روحانی باید در جلسه سوال از رئیس‌جمهور علل بروز شرایط فعلی را برای مردم تشریح کند.

رئیس‌جمهور در مجلس علل بروز شرایط فعلی را بگوید/ تمام بار مشکلات فعلی بر سر روحانی خراب می‌شود
کد خبر: 228206
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، نماینده تهران با بیان این که سوال از رئیس جمهوری طبق چارچوب قانونی حق و وظیفه نمایندگان است، بیان کرد: در روال عادی و معمولی وظیفه نمایندگان ایجاب می‌کند که از رئیس جمهوری سوال کند و وظیفه ایشان هم این است که به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. اما اگر جریانی به دنبال این باشد که دولت را زمین بزند و دولت را به این سمت ببرد که مشروعیتش را زیر سوال ببرد و برنامه ای داشته باشد که این یکی از حلقه‌های آن باشد من معتقدم در شرایط فعلی به مصلحت کشور نیست که دولت زمین بخورد همان طور که رهبری هم گفتند دولت باید حفظ شود و باید با اقتدار کار کند.

وی اضافه کرد: سوال از رئیس جمهور فرصتی تاریخی را برای آقای روحانی به وجود آورده که شاید در سخنرانی نمی‌توانست خیلی از مسائل را مطرح کند.

در حالی که اکنون مخالفین این فرصت را برای ایشان ایجاد کردند که شرایط فعلی، علل و عوامل بروز آن را تشریح کند و بگوید چه کسانی با برجام مخالفت کردند، کارشکنی کردند و در داخل و خارج کاری کردند که برجام زمین بخورد. چه کسانی بر واردات کالا و قاچاق ارز دست دارند و بنادر غیر قانونی در اختیارشان است؟ چه کسانی در بالا رفتن و پایین رفتن نرخ ارز دخالت داشتند و در پیگیری وعده‌های انتخاباتی ایشان مثل حصر، حقوق اقوام و زنان چه موانعی وجود داشته است.

حضرتی یادآور شد: تمام بار مشکلات فعلی بر سر آقای روحانی خراب می‌شود البته ایشان در بخشی از آنها مقصر است مثل چیدمان تیم اقتصادی، جدیت کار، جدیت کابینه، تحرک و جوان بودن کابینه. اما در موارد زیادی هم مقصر نیست و نهادهای دیگر در آن دخیل بودند و خوب است که در این فرصت این حرف‌ها گفته شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها