بحران تلخ در دریاچه ارومیه؛

مسافران به جای «آب» با انبوهی از «نمک» روبه‌رو می‌شوند

وضعیت بحرانی و ادامه روند خشک‌شدن دریاچه ارومیه سبب شد تا مسافران این دریاچه در تابستان 97 برای رسیدن به آب چند صد‌متر روی نمکزار راه بروند تا به آبی کم‌عمق برسند و تنی به آب بزنند.

مسافران به جای «آب» با انبوهی از «نمک» روبه‌رو می‌شوند
کد خبر: 228350
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دریاچه ارومیه چندین سال است که با بحران بی‌آبی مواجه شده و سطح آب آن مرتباً در حال کاهش است که این موضوع مردم منطقه آذربایجان را بسیار ناراحت کرده و همچنین سبب شده تا گردشگران کمتری برای تفریح و شنا به این دریاچه بروند.

علی‌رغم ادامه روند خشک‌شدن دریاچه ارومیه و کاهش فراوان سطح آب ولی مردم هنوز به یاد ایام قدیم و پر آب‌بودن دریاچه ارومیه برای شنا به این دریاچه می‌روند غافل از اینکه دیگر مانند سال‌های گذشته آب زیادی وجود ندارد و باید صدها متر پیاده رفته تا به آبی کم عمق برسند.

مردم با دیدن وضعیت فعلی دریاچه بسیار ناراحت می‌شوند چرا که به همان دریای پر آب دهه هفتاد عادت کرده‌اند و دوست دارند دریاچه دوباره پر آب شود و شادی را دل آن‌ها ایجاد کند.

خشک‌شدن دریاچه ارومیه به صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی نیز آسیب‌زده است چرا‌که این دریاچه ظرفیت گردشگری غنی برای منطقه بوده ولی با خشک شدن آن نیز گردشگر کمتری به این دریاچه می‌روند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها