کد خبر: 228351
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

کره جنوبی از لغو سفر پمپئو به کره شمالی ابراز تاسف کرد

کره جنوبی امروز شنبه با ابراز تاسف از تصمیم آمریکا برای لغو سفر مایک پمپئو به کره شمالی اعلام کرد، تداوم دیپلماسی مهم‌ترین راهکار حل بن‌بست هسته‌ای با پیونگ‌یانگ است.

کره جنوبی از لغو سفر پمپئو به کره شمالی ابراز تاسف کرد
کد خبر: 228351
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بیانیه وزارت خارجه کره‌جنوبی ساعاتی پس از آن منتشر شد که رئیس‌جمهوری آمریکا سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به کره‌شمالی را بابت آنچه فقدان پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای دانست، به تعویق انداخت.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت مذاکرات هسته‌ای با کره‌شمالی با عدم حمایت از جانب چین به مانع خورده است. این متحد اصلی کره‌شمالی با ایالات متحده دعوای تجاری دارد.

وزارت خارجه سئول با بیان اینکه لغو سفر پامپئو "عقب‌گرد" است، تاکید کرد مهمترین مساله برای این متحدان پیگیری "روند مناسب" خلع سلاح هسته‌ای است. کره‌جنوبی انتظار دارد تا چین به ایفای "نقش سازنده" در تلاش‌های بین‌المللی برای حل این بحران هسته‌ای ادامه دهد.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد، پکن هنوز هم می‌گوید به اجرای کامل تحریم‌ها علیه کره‌شمالی متعهد است.

در این بیانیه آمده است: مهمترین مساله حفظ یک دیدگاه بلندمدت و همزمان حفظ پیشرفت گفت‌وگوها و تمرکز روی تلاش‌های دیپلماتیک با هدف اجرای صادقانه توافق‌هایی است که حاصل نشست کره‌جنوبی و کره‌شمالی و نیز کره‌شمالی و ایالات متحده است.

وزارت خارجه کره‌جنوبی تاکید کرد: گرچه تعلیق این سفر به کره‌شمالی را مایه تاسف می‌دانیم، معتقدیم که گفت‌وگوی کره‌شمالی و آمریکا مهم است و این شامل سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کره‌شمالی برای کمک به پیشرفت قابل ملاحظه در انحلال کامل هسته‌ای و ایجاد یک رژیم صلح دائمی در شبه جزیره کره می‌شود.

طبق این بیانیه، وزیر خارجه کره‌جنوبی تلفنی با همتای آمریکایی خودش گفت‌وگو داشته و توافق کرده‌اند که این متحدان باید برای حفظ جو مذاکرات همکاری داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها