هفته تئاتر از مهر ماه در مدارس برگزار می‌شود

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری هفته تئاتر در مدارس خبر داد.

هفته تئاتر از مهر ماه در مدارس برگزار می‌شود
کد خبر: 228380
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۴:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری هفته تئاتر در مدارس خبر داد و تاکید کرد نمایش عروسکی به عنوان ابزاری کمک آموزشی، می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی ما داشته باشد.

در پی همکاری جشنواره دانش‌آموزی با هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس افزایش پیدا می کند تا محیط مدرسه برای دانش‌آموزان با نشاط‌تر و دلپذیرتر شود.

رمضانی درباره همکاری جشنواره دانش‌آموزی با جشنواره نمایش عروسکی توضیح داد: سیاست ما در وزارت آموزش و پرورش این است که در مدارس را روی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز کنیم چرا که این وزارتخانه سیاستگذار فرهنگ و هنر کشور است و علاقه‌مندیم این همکاری ادامه پیدا کند.

وی وضعیت تئاتر در مدارس را نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: وضعیت تئاتر نه تنها در مدارس که در حالت کلی، نگران کننده است و با وجود علاقه‌مندی خانواده‌ها به این هنر، زیرساخت‌های ما بسیار ضعیف هستند به همین دلیل تصمیم داریم از سال تحصیلی جاری، هفته تئاتر را در مدارس برگزار کنیم به این معنا که در این هفته، نمایش‌های گوناگونی در مدارس اجرا شوند.

وی یادآور شد: این طرح به طور آزمایشی در استان فارس انجام شد که بازخورد بسیار خوبی داشت و آسیب‌شناسی شد و امسال در نظر داریم آن را در سراسر کشور اجرا کنیم.

رمضانی درباره کارکرد عروسک به عنوان همراه انسان‌ها و نقش آن در برون‌ریزی عواطف کودکان توضیح داد: این همذات‌پنداری در نمایش عروسکی به خوبی صورت می‌گیرد و به ویژه کودکان با عروسک به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند و به همین دلیل در این زمینه نیازمند الگوها و نمادهایی هستیم که به عروسک تبدیل شوند همچون جناب خان که نشان داد یک کاراکتر عروسکی چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رمضانی از اعلام آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای همکاری با وزارت ارشاد خبر داد و تاکید کرد: تصمیم داریم از سال بعد دبیرخانه‌ای را برای آموزش مربیان تئاتر در مدارس ایجاد کنیم تا مربیان آموزش دیده بتوانند تجربیات خود را به آموزگاران تئاتر در سطح مدارس منتقل کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از نمایش عروسکی به عنوان ابزاری کمک آموزشی نیز گفت: سیاست ما کاهش دادن محتوای کتاب‌های درسی است و تلاش داریم آموزش را در خدمت محتوای تربیتی قرار دهیم و در این شیوه، نمایش عروسکی بسیار می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

در این دوره از جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، برای اولین بار نمایندگانی از جشنواره تئاتر دانش‌آموزی از سراسر کشور حضور دارند و نمایش‌های خود را در این جشنواره به صحنه می‌برند. این نخستین بار است که بخش دانش‌آموزی به جشنواره نمایش عروسکی اضافه شده است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریورماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها