کد خبر: 228404
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۵:۳۷:۰۰
| |

استاندار بوشهر خبر داد:

جبران کمبود آب آشامیدنی استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا

استاندار بوشهر با اشاره به جبران کمبود آب آشامیدنی استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا گفت: طرح شیرین‌سازی آب دریا در شهر‌ها و نقاط ساحلی استان بوشهر تدوین شده است.

جبران کمبود آب آشامیدنی استان از طریق شیرین‌سازی آب دریا
کد خبر: 228404
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ ۱۵:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالکریم گراوند ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه دشتستان با تاکید بر توجه به تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های استان اظهار داشت: در این راستا اجرای طرح‌های آبرسانی در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دارد.

وی با اشاره به استفاده از آب دریا در تامین آب آشامیدنی گفت: برای جبران کمبود آب آشامیدنی استان از شیرین سازی آب دریا استفاده می‌شود که این طرح در شهر‌ها و نقاط ساحلی استان بوشهر تدوین و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در حل مشکلات آب شرب شهر‌ها و روستا‌های دشتستان افزود: در این زمینه طرح‌های مهمی تدوین، اجرایی و عملیاتی شده که بخشی از آن‌ها امسال وارد مدار قرار می‌گیرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با تاکید بر تدوین برنامه‌ها برای حل مشکلات آبرسانی در دشتستان اظهار داشت: در این راستا اقدامات مهم و موثری برای حل مشکلات آب آشامیدنی دشتستان انجام شده که یکی پس از دیگری اجراء، تکمیل و افتتاح می‌شود.

محمد پوریوسفی، با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه افزود: طرح مخزن ذخیره آب شرب وحدتیه به ظرفیت 5 هزار متر مکعب در سال 1394 عملیات اجرایی آن آغاز شد و امروز در هفته دولت وارد مدار تولید قرار گرفت.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 40 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است تصریح کرد: تاکنون 18.1 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

وی به دیگر مزیت‌های این طرح پرداخت و تصریح کرد: طرح مخزن ذخیره آب شرب وحدتیه نقش مهمی در حل بحران کم آبی و پاسخگویی به نیاز مردم در ساعات اوج مصرف آب دارد.

پوریوسفی، احداث ساختمان کلرزنی، نگهبانی، خط خروجی متصل به شبکه آب شهری وحدتیه و محوطه سازی دیوار را از طرح‌های جانبی افتتاح طرح آبرسانی وحدتیه دشتستان دانست.

وی موقعیت شهر وحدتیه را 90 کیلومتری شهر بوشهر دانست و خاطر‌نشان کرد: حجم عملیات خاکی در اجرای طرح آبرسانی وحدتیه افزون بر 18 هزار و 500 متر مکعب است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر نوسازی شبکه آبرسانی گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده و نشت‌یابی خطوط لوله شهری دشتستان در اولویت است که با تامین اعتبارات لازم اجرایی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها