کد خبر: 228466
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری

شفاف‌سازی مهمترین اقدام دولت در تحقق حقوق شهروندی است

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی درباره اقداماتی که تا به حال در حوزه حقوق شهروندی انجام شده است، گفت: اراده بیش از پیش برای شفاف‌سازی به عنوان وجه ممیزه دولت دوازدهم مهمترین اقدام حوزه حقوق شهروندی است.

شفاف‌سازی مهمترین اقدام دولت در تحقق حقوق شهروندی است
کد خبر: 228466
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی ضمن گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: تحرک و پاسخ قابل ملاحظه همه دستگاه های اجرایی به موازات رشد مطالبه و انتظار عمومی در این خصوص، اقدام مهم حوزه حقوق شهروندی در یک ساله اخیر است.


وی با اشاره به انتشار نخستین گزارش سالیانه حقوق شهروندی، اظهار داشت: اساس ارزیابی و تحلیل نخستین گزارش سالیانه پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که اخیرا در آستانه سالروز صدور فرمان مشروطیت منتشر شد، مبتنی بر خوداظهاری و شفافیت است.


دستیار ویژه رئیس جمهوری یادآور شد: دستگاه های اجرایی با صدور دستورهای ویژه، بخشنامه ها و دستورالعمل های متعدد در این مدت گویی در حال ربودن گوی سبقت از یکدیگر برای اجرای حقوق شهروندی هستند.


مولاوردی خاطرنشان کرد: شعار هفته دولت امسال هم «شفافیت، پاسخگویی، کارآمدی» درنظرگرفته شده است که به اندازه کافی گویا است و بر اهتمام جدی دولت در ادامه این مسیر دشوار و بی بازگشت مهر تایید می زند، هر چند هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله ها بسیار است.

جای خالی نهاد ملی حقوق شهروندی


دستیار ویژه رئیس جمهوری درباره مهمترین چالش حوزه حقوق شهروندی در یک ساله گذشته، گفت: موازی کاری، ناهماهنگی و در نتیجه هم افزا نبودن فعالیت هایی که در سطح ارکان حاکمیتی در جریان است و به رغم تعدد متولیان و نقش آفرینان کمتر شاهد شکل گیری شبکه ای از همکاری ها برای نهادینه سازی حقوق شهروندی هستیم، مهمترین چالش تحقق حقوق شهروندی است.


مولاوردی تصریح کرد: جای خالی نهاد ملی جامع و فراگیر حقوق شهروندی، به خوبی احساس می شود.


دستیار ویژه رئیس جمهوری یادآور شد: مشکلات، موانع و چالش ها به همان تنوع و گستردگی این حقوق است و به دلیل ماهیت پیچیده و چند وجهی آن سخن گفتن از یک چالش و مانع آسان و منطقی نیست.


وی ادامه داد: در این حوزه، هم با چالش هایی در برابر مجموعه حقوق شهروندی مواجه هستیم و هم با چالش هایی در برابر تک تک حق های شهروندی که مورد به مورد می تواند متفاوت باشد.


مولاوردی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر حق آزادی بیان در کشور ما با چالش های امنیتی و سیاسی رو به رو است، حق شهروندی زنان و دختران بیشتر درگیر چالش های فرهنگی است که‌ متناسب با هر یک باید راهکار خاصی ارائه داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها