کد خبر: 228510
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۰:۳۵:۰۰
| |

روزنامه‌نگار آمریکایی:

رسانه‌های اصلی به طور بی‌سابقه‌ای علیه ترامپ فعالیت می‌کنند

یک روزنامه نگار آمریکایی، تکرار سناریوی برکناری ریچارد نیکسون از مقام ریاست جمهوری را بعید ندانست و گفت: «رسانه های اصلی، دستگاه های امنیتی و جریان های بانفوذ در سیاست خارجی به طور بی سابقه ای علیه ترامپ فعال شده اند.»

رسانه‌های اصلی به طور بی‌سابقه‌ای علیه ترامپ فعالیت می‌کنند
کد خبر: 228510
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «ریک استرلینگ» روز یکشنبه گفت: شکل و حجم فزاینده جنجال اتهامات و حملات به ترامپ و اطرافیان وی به گونه ای است که بعید نخواهد بود که شخص پرمدعایی همچون ترامپ و خانواده اش را به مرحله ای خطرناک وارد کند.


وی اظهار کرد: برخی در اینجا می گویند در تاریخ ایالات متحده هیچ رئیس جمهوری تا این حد مورد هجوم قرار نداشته است و ادامه این روند می تواند برای رئیس جمهوری آمریکا دردسری بزرگ شود و او را با اتهامات جنایی روبرو کند.

پیامد فشار به اطرافیان ترامپ


نویسنده تارنمای «گلوبال ریسرچ» درباره محکومیت «مایکل کوهن» وکیل پیشین ترامپ و «پل منافورت» رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا هم گفت: این مساله می تواند پیامد جدی برای او و اعضای خانواده اش داشته باشد.


استرلینگ با اشاره به اتهامات مطرح شده درباره تبانی رئیس جمهوری آمریکا با روسیه تصریح کرد: باید توجه داشت که کلیت این موضوع عجیب و غریب است، زیرا آن را به مساله روسیه گره زده اند. دستورکار تحقیقات «رابرت مولر» باید درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 باشد، از این رو اتهامات و محاکمه کوهن و منافورت نباید جزئی از کار تحقیقات وی باشد.


این تحلیلگر مسایل سیاسی یادآور شد: اصلا اتهاماتی که درباره فرار مالیاتی به منافورت وارد شده، اتهام های تجاری است و ربطی به تبانی ترامپ با روسیه ندارد. درباره کوهن، وی پول به دو مدل آمریکایی داده است که درباره رابطه خود با ترامپ سکوت کنند. استرلینگ خاطرنشان کرد: این موضوع نیز ربطی به دخالت روسیه ندارد اما سیاستمدارن کلیدی و رسانه های آنها با نهادهای امنیتی دست به یکی کرده اند که این مسایل را به هم گره زده و ترامپ را تخریب کنند. به نظر من هدف، ترور شخصیت ترامپ است.


وی افزود: این جریان ها تلاش دارند اطرافیان ترامپ را زیر فشار قرار دهند تا آنها به همکاری علیه رئیس جمهوری وادار شوند.

تبانی ترامپ با روسیه ثابت نشده است


این روزنامه نگار آمریکایی درباره آخرین نتایج پرونده تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه و اتهام همدستی وی با پوتین هم گفت: من هنوز هیچ شواهد جدی درباره تبانی میان روس ها و تیم انتخاباتی ترامپ ندیده ام. در ژانویه سال جاری، نهادهای امنیتی آمریکایی نتایجی از این مستندات منتشر کردند که در آن ادعا شده بود که 17 نهاد امنیتی کشور در آماده کردن آن مشارکت داشتند.


استرلینگ افزود: اما بعدها مشخص شد تنها کارشناسانی دست چین شده از سه نهاد در آن دخیل بوده اند. اگر شما تمام این برآورد را مطالعه کنید می بینید که سراسر اتهاماتی بی پایه به روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا است. با این وجود، هیچگونه شواهد مشخصی در آن ارایه نشده بود.


وی با بیان اینکه ممکن است شواهدی جدی درباره این اتهامات مطرح نباشد، ادامه داد: برای همین با وجود اینکه دو سال است که درباره این موضوع تحقیقات جریان داشته، هنوز شواهد متقنی درباره مداخله روسیه ارائه نکرده اند که بسیار سوال برانگیز است.


ایرنا از این کارشناس سیاسی آمریکایی پرسید که چرا رسانه های عمده آمریکا تا این حد بر مساله روسیه مانور داده و آن را بزرگنمایی می کنند؟


وی این موضوع را مرتبط با محاسبات سیاسی دمکرات ها و هسته قدرتمند حاکم در واشنگتن دانست و تصریح کرد: جریان های قوی که بر سیاست خارجی ایالات متحده نفوذ دارند، تلاش می کنند که مانع نزدیکی ترامپ و روسیه شوند.


استرلینگ اظهار کرد: اگر به دوره رقابت های انتخاباتی سال 2016 بازگردیم، سیاست خارجی که توسط تیم هیلاری کلینتون هدایت می شد، بسیار جنگ طلبانه رفتار می کرد. او به روشنی به دنبال رویارویی با روسیه و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه بود. «ویکتوریا نولند» منتخب کلینتون در وزارت خارجه نقش مهمی در کودتای اوکراین داشت.


وی افزود: در مقابل این سیاست های شدیدا ضدروسی، ترامپ قرار داشت که با سیاست خارجی آشفته آغاز به کار کرد و به شدت علیه ایران وارد عمل شد.


در عین حال، او از حضور در سوریه انتقاد کرده و خواستار همکاری با مسکو شد. در جریان این کشمکش های انتخابات 2016، ترامپ همچنین وارد فرایندی از تضاد با دستگاه های امنیتی کشور شد تا آنجا که 'چاک شومر' رهبر اقلیت دمکرات ها در سنا، به وی هشدار داد که این نهادهای اطلاعاتی می توانند از پس وی برآیند.


ایرنا از این روزنامه نگار پرسید؛ اگر موضوع دخالت روسیه جدی نیست، چرا روز گذشته «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا به روسیه هشدار داده که دخالت در انتخابات کنگره در ماه نوامبر را تحمل نخواهد کرد.


وی پاسخ داد: دلیل این مساله آشفتگی در کاخ سفید است. واقعیت این است که دمکرات ها از موضوع روسیه به عنوان بهانه ای برای توجیه شکست انتخابات سال 2016 استفاده می کنند. منافع آنها بزرگ نمایی مساله دخالت روسیه است تا مانع از توجه افکار عمومی به مسایل دیگر نهفته در پس شکست آنها باشد.

دخالت رژیم صهیونیستی در انتخابات آمریکا


این روزنامه نگار، افکار عمومی آمریکا را خسته از جنجال رسانه های داخل این کشور درباره دخالت روسیه دانست و گفت: دمکرات ها با این روند ممکن است بر آرای انتخاباتی خود بیفزایند اما روشن نیست که تا چه حد کلیت افکار عمومی درباره آن قانع شده باشد.


استرلینگ با اشاره به مداخله لابی صهیونیستی در سیاست های آمریکا افزود: اینکه چامسکی اخیرا گفته است که اسراییل 100برابر بیشتر در انتخابات آمریکا مداخله می کند، درست است. ولی کسی درباره آن سخن نمی گوید. حتی خنده دار است که میزان دخالت روسیه را با دخالت اسراییل در سیاست آمریکا بخواهیم مقایسه کنیم.


وی ادامه داد: در واقع باید بگویم اسراییل کسانی را که نامزد انتخابات کنگره می شوند، از همان مرحله نخست زیر نظر دارد. برای آنها پرسشنامه هایی ارسال می کند تا سیاست های آنها را ارزیابی کند. از همانجا دخالت در فرایند انتخابات آغاز می شود.


این تحلیلگر مسایل سیاسی آمریکا اضافه کرد: کتاب های بسیاری منتشر شده که چگونه لابی اسراییل، اعضای کنگره را که برخلاف منافع آن عمل می کند، تنبیه می کند. خود ترامپ یکبار حتی گفت که نتانیاهو بدون دعوت باراک اوباما به آمریکا آمد و در کنگره سخنرانی کرد. به این شکل یک فرد خارجی، رییس جمهوری آمریکا را تحقیر کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها