کد خبر: 228567
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

کیانوش عیاری دوباره سراغ سوژه‌ی اهدای عضو می‌رود

کیانوش عیاری کارگردان فیلم «بودن یا نبودن» (درباره‌ی اهدای عضو) خبر داد که فیلم بعدی‌اش درباره اهدای عضو است.

کیانوش عیاری دوباره سراغ سوژه‌ی اهدای عضو می‌رود
کد خبر: 228567
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کیانوش عیاری در حاشیه سومین روز برگزاری جشنواره فیلم سلامت و بعد از نمایش فیلم «یودن یا نبودن» با موضوع اهدای عضو در گفت‌وگویی مطرح کرد: جرقه ساخت فیلم «بودن یا نبودن» در سال 72 در ذهن من زده شد و به نسبت فضای آن سال‌ها ایده‌ای نو و پیشرو بود، اما اگر بخواهیم بدانیم چرا از سوی دیگر کارگردانان سینما پی گرفته نشد، پاسخ روشنی ندارم بدهم. مگر ماجرای نوع پوشش که در فیلم «کاناپه» شروعش کردم، از سمت دیگر سینماگران پیگیری شد؟

او ادامه داد:به طور کلی اما من می‌خواستم کار خودم را انجام بدهم و امشب چقدر خوشحال شدم وقتی در جلسه‌ای که بعد از نمایش فیلم برگزار شد، اینطور عنوان شد که قرار است سریالی درباره همین موضوع ساخته شود. من امیدوارم یک مجموعه تلویزیونی بتواند در جهت فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر، گام بردارد.

این کارگردان در ادامه بیان داشت: وقتی ما فیلم اجتماعی می‌سازیم، قرار نیست آن جامعه را تبلیغ کنیم. نقد کردن حق ماست و نشان دادن کاستی‌ها شاید وظیفه ما. اگر سلامت را در دو حوزه روان و رفتار در کنار جسم، جدی و رسمی به حساب بیاوریم، شاید بتوان گفت به جز «روزگار قریب» و «بودن یا نبودن» که مستقیما به موضوع سلامت ربط داشت، فیلمی مثل «خانه پدری» هم در خصوص سلامت رفتار و فکر صحبت می‌کند.

کیانوش عیاری در پایان خبر داد: فیلمی که به زودی خواهم ساخت، درباره موضوع اهدای عضو است اما هنوز درباره فیلمنامه اثر و پلات اصلی آن به قطعیت نرسیده‌ام.

همچنین پنل تخصصی فیلم «بودن یا نبودن» در بخش کلاسیک در روز سوم جشنواره با حضور کیانوش عیاری؛ کارگردان، شاهرخ بدیعی؛ پدر زنده‌یاد عسل بدیعی، سعید قطبی‌زاده؛ منتقد، دکتر کتایون نجفی‌زاده؛ فوق تخصص بیماری‌های ریه و رییس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در سالن پنج پردیس چارسو برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها