توضیحات مدیر شبکه سه درباره‌ حاشیه‌های پیش‌آمده در خصوص پوشش تلویزیونی بازی‌های آسیایی

از دستگیری گزارشگران صداوسیما تا حق پخش بازی‌های آسیایی

مدیر شبکه سه سیما درباره‌ی حاشیه‌های پیش‌آمده درخصوص پوشش تلویزیونی بازی‌های آسیایی جاکارتا، به پرسش‌های ایسنا درباره خرید حق پخش این مسابقات، علت پوشش ندادن برخی مسابقات که به قهرمانی در آن رشته منجر شد و همچنین دستگیری برخی از گزارشگران اعزامی صداوسیما پاسخ داد.

از دستگیری گزارشگران صداوسیما تا حق پخش بازی‌های آسیایی
کد خبر: 228573
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۲:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی فروغی درباره‌ی اعزام بانوان گزارشگر به جاکارتا برای پوشش مسابقات آسیایی بانوان توضیح داد: ما امسال هم در حوزه‌ی پوشش بازی‌های آسیایی بانوان و هم در حوزه پوشش بازی‌ها توسط همکاران خانم گزارشگر تصمیم‌های مهمی را گرفتیم که روی آنتن آن را می‌بینید. این حجم از توجه بی‌بدیل است، دلیل آن هم واقعا به حضور غیرتمندانه و موفق بانوان ورزشکارمان برمی‌گردد که خوش درخشیدند و افتخارآفرینی کردند. تکلیف ما هم طبیعتا در رسانه این بود که این اتفاق را پررنگ پوشش دهیم. همچنین در تولیداتی که داشته‌ایم، این اتفاق در مستندها افتاده است. همچنین در اعزام بانوان گزارشگر تلاش شد این موارد دیده شود.

مدیر شبکه سه درباره علت پوشش ندادن بعضی از مسابقات آسیایی از جمله سنگ‌نوردی که دهمین طلای کاروان ایران را به همراه داشت، چنین توضیح داد: تلویزیون تلاش کرده است اغلب مسابقات را پوشش دهد. این طور نبوده است که پوشش نداده باشیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که گاهی به دلیل همزمانی چند بازی با هم، یک بازی با تأخیر پخش شده است، وگرنه ما همه بازی‌ها را پخش کرده‌ایم.

فروغی درباره‌ی مطالبی که درباره نخریدن حق پخش بازی‌های آسیایی جاکارتا از سوی صداوسیما عنوان می‌شود، نیز چنین توضیح داد: مهم خروجی کار است و اینکه پوشش بازی‌ها به بهترین نحو اتفاق بیفتد. فکر نمی‌کنم از این مفصل‌تر در شبکه سه و شبکه ورزش به پوشش بازی‌ها پرداخته باشیم. در واقع همه بازی‌ها را پر و پیمان پوشش می‌دهیم و نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد که مخاطبان رضایت دارند.

فروغی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا اخباری که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها درباره نخریدن حق پخش بازی‌های آسیایی مطرح می‌شود را تکذیب می‌کند، گفت: این بحث جدیدی نیست. ما سالیان سال است که مراودات و همچنین بحث‌هایی داریم با میزبانان بازی‌ها و هم شرکت‌هایی که بازی‌ها را واگذار می‌کنند. این اتفاق نیز ماحصل رفت‌وآمد در مذاکراتی است که داشته‌ایم. مذاکرات همیشه جاری بوده و قطع هم نشده است و این حرف‌هایی که از بیرون می‌زنند از روی علم نیست. از آنجا که ما دائما برای قراردادهای مختلف در حال مذاکره هستیم، خیلی مصلحت نیست که جزئیات آن مطرح شود. مهم این است که هم در جام‌جهانی و هم بازی‌های آسیایی پوشش بازی‌ها انجام گرفته و همیشه این مسائل مطرح بوده است و فقط برای این دوره نیست.

مدیر شبکه سه در پاسخ به پرسشی درباره صحت خبرهایی مبنی بر دستگیری تعدادی از گزارشگران اعزامی صداوسیما در جاکارتا، چنین اظهار کرد: این اتفاق برای یکی از خواهران اعزامی ما به بازی‌ها افتاده بود که با پیگیری تیم صداوسیما،‌ او آزاد شد. این مساله در همه ادوار صداوسیما به نوعی وجود داشته است. بالاخره فضای بازی‌های آسیایی به واسطه حجم حضور مهمانان و ورزشکاران یک فضای امنیتی می‌شود و مراقبت‌های پلیسی با شدت‌ بیشتری انجام می‌شود. در نتیجه ظرف چند ساعت پیگیری تیم ایرانی‌مان در سفارت، این مساله حل شد. این مساله اتفاق جدیدی نیست و پیش از این هم در بازی‌های مربوط به جام جهانی و بازی‌های اینچئون اتفاق افتاده بود.

فروغی در پایان این گفت‌وگو اظهار کرد: بالاخره باری که حمل می‌شود برای استودیویی که در آنجا زدیم، ممکن است در گمرک گیر کند که با پیگیری این مساله می‌شود. اما اتفاقاتی از این دست، اتفاقی نیست که رسانه‌ها آن را بزرگ کنند. حجم عظیمی از نیرو به بازی‌های آسیایی اعزام شده‌اند و این مساله امری طبیعی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها