فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

سوختگی علت فوت 4 نفر در جنگل‌های مریوان است

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پزشکی قانونی تایید کرده است که فوت چهار نفر از اعضای تیم اطفای حریق در مریوان بر اثر حریق بود و آثاری غیر از سوختگی در بدن آن‌ها وجود نداشت.

سوختگی علت فوت 4 نفر در جنگل‌های مریوان است
کد خبر: 228606
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| متاسفانه روز گذشته دو نفر از نیروهای منابع طبیعی شهرستان مریوان و دو نفر دیگر از اعضای انجمن سبز مریوان هنگام عملیات اطفای حریق به شهادت رسیدند که شایعاتی درباره فوت این افراد مطرح شد.

سرهنگ قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان فوت این عزیزان بر اثر حریق بود، اظهار کرد: پزشکی قانونی نیز فوت بر اثر حریق را تایید کرده است و اعلام کرده که آثاری غیر از سوختگی در بدن آن‌ها وجود نداشت.حریق یک موضوع اجتناب‌ناپذیر است و در کشورهای دیگر دنیا نیز با وجود تجهیزات گسترده و آموزش‌های بیشتر حریق قربانی می‌گیرد. تغییر جهت باد و سرعت آن از جمله عواملی هستند که می‌توانند در شدت آتش‌سوزی اثرگذار باشند.

سبزعلی در ادامه تصریح کرد: از استان کردستان (شهرستان مریوان) به من گزارش دادند که باد شدیدی در منطقه می‌وزید که سبب گسترش حریق شد و نیروهای اطفای حریق نتوانستند فرار کنند و متاسفانه غافلگیر شدند و جان خود را از دست دادند. جان‌باختن نیروهای اطفا بر اثر حریق بود و صحت هرگونه شایعه‌ای را در این باره رد می‌کنم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان با بیان اینکه اطفای حریق همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: حریق طی روز پنجشنبه (اول شهریورماه) نیز اتفاق افتاده بود که خوشبختانه خاموش شد ولی متاسفانه از دیروز تاکنون دوباره شعله‌ور شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها