کد خبر: 228872
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۱۶:۵۰:۰۰
| |

علی امامی عضو شورای شهرستان ثلاث باباجانی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین وضعیت زلزله‌زدگان را تشریح کرد:

باید قبل از فصل سرما امدادرسانی‌ها تسریع شود/ هنوز مردم نگران پس‌لرزه هستند

عضو شورای شهرستان ثلاث باباجانی گفت: بسیاری از شهروندان که این روزها در چادر مستقر شده‌اند به سبب تخریب منازلشان جایی برای اسکان ندارند و با توجه به آنکه فصل سرما در پیش است، چنانچه نتوانیم اسکان آنان را تامین کنیم، قطعا با تبعات و آسیب‌ها و خسارات جانی و مالی بیشتری مواجه می‌شویم.

باید قبل از فصل سرما امدادرسانی‌ها تسریع شود/ هنوز مردم نگران پس‌لرزه هستند
کد خبر: 228872
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی امامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ضمن اشاره به وضعیت شهرستان ثلاث باباجانی بعد از زلزله اخیر، گفت: وضعیت شهرستان هنوز تحت تاثیر زلزله است. هنوز مردم نگران پس لرزه‌های بعدی زلزله هستند و به همین خاطر بسیاری از مردم خانه‌های خود را رها کرده و در پارک‌ها و مناطق مشابه چادر زده‌اند. عده‌ای هم که خانه‌هایشان تخریب شده است در چادر زندگی می‌کنند که همین مساله باعث شده است، فضای عمومی شهر طی چند روز گذشته کاملا متفاوت باشد.

این عضو شورای شهرستان ثلاث باباجانی در توضیحی نسبت به روند امدادی در مناطق زلزله‌زده، تصریح کرد: انصافا از تلاش های آقای فرماندار باید تشکر کرد. ایشان از همان ساعات ابتدایی در منطقه حاضر شدند و در اولین فرصت جلسه مدیریت بحران تشکیل دادند ولی واقعیت آن است که دیگر ارگان‌ها به اندازه توان و آنچه که از آنان انتظار می‌رفت به موضوع ورود نکردند. طبعا در چنین شرایطی فرمانداری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات شهر را حل کند.

وی با اشاره به وضعیت مجروحین و قربانیان زلزله اخیر گفت: همان طور که اعلام شده قریب به 243 نفر از این حادثه به نحوی دچار آسیب جسمانی شده‌اند که خوشبختانه تا آنجایی که اطلاع دارم وضعیت مجروحیت‌ها آنچنان سخت نبوده است که لازم باشد به مناطق دیگر مثل تهران یا استان‌های همجوار و دورتر اعزام شوند.

امامی با بیان اینکه بیشتر خانه‌های تخریب‌شده جزو بافت‌های فرسوده بوده‌اند، گفت: اگر این واحدهای مسکونی پیشتر تقویت شده و یا نوسازی گسترش بیشتری در شهر داشت، قطعا میزان خسارت‌ها کاملا محسوس و مشخص کاهش پیدا می‌کرد.

عضو شورای شهرستان ثلاث باباجانی ضمن آنکه خواستار تسریع مراحل امدادی و اسکان آسیب‌دیدگان زلزله شد، تاکید کرد: بسیاری از شهروندان که این روزها در چادر مستقر شده‌اند به سبب تخریب منازلشان جایی برای اسکان ندارند و با توجه به آنکه فصل سرما در پیش است، چنانچه نتوانیم اسکان آنان را تامین کنیم، قطعا با تبعات و آسیب‌ها و خسارات جانی و مالی بیشتری مواجه می‌شویم.

وی در پایان نیز به موضوع مسمومیت شهروندان ثلاث باباجانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز دلیل اصلی و منشا مسمومیت شهروندان مشخص نشده و بررسی ها ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها