کد خبر: 228925
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۰۷:۰۵:۰۰
| |

واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا:

اگر اصولگرایان خود را پیروز انتخابات آینده بدانند دچار اشتباه استراتژیک شده‌اند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: «اگر اصولگرایان به این سمت بروند که خود را از الان پیروز انتخابات آینده بدانند و تصور کنند مردم قطعا به آنها رأی می‌دهند مطمئنا اشتباه استراتژیک مرتکب شدند.»

اگر اصولگرایان خود را پیروز انتخابات آینده بدانند دچار اشتباه استراتژیک شده‌اند
کد خبر: 228925
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۰۷:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی درباره قطعی بودن پیروزی اصولگرایان در انتخابات آینده به خبرآنلاین گفت: هرچند تجربه گذشته حکایت از آن می کند وقتی جریان حاکم نتواند با عملکردش رضایت عمومی به دست آورد، نگرش مردم به گروه و جریان دیگر متمایل می شود اما این دوره وضعیت مقداری متفاوت خواهد بود و احتمال دارد مردم به یک جریان سومی اقبال نشان دهند بنابراین هیچ کس نمی تواند از الان ادعا کند در انتخابات مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری پیروز انتخابات لقب می گیرد.

وی با اشاره به صحبت های صادق زیباکلام و تأکید او بر حتمی بودن شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یادآور شد: گرچه وقوع هیچ احتمالی بعید نیست اما نسبت به تحلیل آقای زیباکلام تردید دارم، چه بسا حرف او موجب سوزاندن پروژه پیروزی اصولگرایان در انتخابات شود بنابراین اصولگرایان نباید از حرف آقای زیباکلام خوشحال باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: اگر اصولگرایان به این سمت بروند که خود را از الان پیروز انتخابات آینده بدانند و تصور کنند مردم قطعا به آنها رأی می دهند مطمئنا اشتباه استراتژیک مرتکب شدند. البته اصولگرایان شانس پیروزی دارند اما برای رسیدن به آن باید تدبیر کنند و منطقی وارد صحنه رقابت شوند.

وی درباره انتقاد تند اصولگراها به دولت دوازدهم اظهار کرد: فقط اصولگراها منتقد دولت نیستند، برخی اصلاح طلبان نیز آقای روحانی را به استعفا تشویق می کنند. فارغ از این مباحث اگر بخواهیم نقد و نقادی را تعطیلی کنیم، آن وقت دولت تصور می کند همه تصمیماتش درست است.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه دولت نباید توقع حمایت یکجانبه داشته باشد، اظهار کرد: اگر دولت می خواهد از ظرفیت های فکری و علمی و تجربی منتقدان استفاده کند بهترین راهکار آن است که هر کدام وزرا منتقدان تخصصی خود را دعوت کنند و حرف های آنها را بشنوند، اگر انتقاد بر پایه کارکارشناسی و اصولی باشد و رعایت اخلاق سیاسی در کنار آن قرار بگیرد می تواند برای دولت مفید واقع شود. ضمن آنکه این مسئله فضای بین مسئولان اجرایی و منتقدان تلطیف می کند.

جناح‌های سیاسی تلاش کنند، دولت موفق باشد


وی درباره این صحبت روحانی که گفته تنها گذاشتن دولت اشتباه نابخشودنی است، گفت: دولت در این 5 سال خودش، خودش را تنها کرد چون ادبیات مناسبی را برای منتقدان به کار نگرفت اما این دلالت نمی کند که در این مقطع حساس کنونی وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند «دولت را برای موفقیت باید کمک کرد» حمایت های لازم از قوه اجرایی کشور انجام نشود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه موفقیت دولت موفقیت نظام است، تأکید کرد: باید جناح های سیاسی تلاش کنند، دولت موفق باشد چون اگر دولت موفق نباشد دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم، نظام را متهم به ناکارآمدی می کنند بنابراین باید وحدت و انسجام کلی کشور را با اتخاذ گفتمان و ادبیات مناسب سیاسی حفظ کرد تا دشمن حس نکند می تواند با نفوذ در بین گروه های سیاسی به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها