دلیل لغو سفر پمپئو به کره شمالی نامه خصمانه پیونگ‌یانگ بود

برخی منابع آگاه مدعی هستند هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا نامه‌ای خصمانه از سوی یکی از مقامات پیونگ‎یانگ دریافت کرده که این موضوع واکنش متقابل واشنگتن را در پی داشته است.

دلیل لغو سفر پمپئو به کره شمالی نامه خصمانه پیونگ‌یانگ بود
کد خبر: 228938
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع آگاه می‌گویند لغو سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به پیونگ‌یانگ بی‌دلیل نبوده و این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که وی نامه‌ای خصمانه از جانب «کیم یونگ چول» رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی دریافت کرد.

البته محتوای این نامه که ظاهراً جمعه گذشته به دست پمپئو رسیده مشخص نیست حال‌آنکه ادعا می‌شود به قدری خصمانه بوده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را وادار کرده با اذعان به عدم پیشرفت در مذاکرات واشنگتن-پیونگ‌یانگ، سفر پمپئو به کره شمالی را لغو کند.

گفتنی است کره شمالی روز یکشنبه طرف آمریکایی را به حقه‌بازی و توطئه علیه پیونگ‌یانگ متهم کرد حال‌آنکه پیشتر هم از بابت تداوم تحریم‌های آمریکا، دلخوری‌هایی وجود داشت.

لغو سفر پمپئو به کره شمالی درحالی صورت می‌گیرد که سئول از بابت چنین پیش‌آمدی ابراز تاسف کرد و افتتاح دفتر همکاری‌های 2 کره را که در خط مرزی احداث شده است، به تعویق انداخت.

از 22 خرداد که ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار کردند؛ کارشناسان اطلاعاتی آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، صحت تمایل پیونگ‌یانگ برای خلع‌سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره را زیر سوال بردند و واشنگتن نیز تحریم‌های طرف مقابل را سنگین‌تر کرد!

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها