معصومه ابتکار:

قانون حمایت از کودکان در انتظار ابلاغ شورای نگهبان است

​معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آسیب‌های اجتماعی همواره مورد تاکید دولت است.

قانون حمایت از کودکان در انتظار ابلاغ شورای نگهبان است
کد خبر: 228960
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار در آیین افتتاح مرکز شلتر و مرکز شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی زنجان، اظهار کرد: توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد در آگاه‌سازی مردم موثر است، بر همین اساس توانمندسازی این سازمان‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های مورد توجه دولت دوازدهم است و سرمایه اجتماعی کشور در این زمینه به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: موضوع آسیب‌های اجتماعی از مسائل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت دوازدهم است و با نگاه خاصی پیگیری می‌شود و رسانه‌ها و آموزش و پرورش رسالت مهمی در این رابطه بر عهده دارند. اورژانش اجتماعی از موثرترین مداخلات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه به خانواده و نشاط و شادمانی بسیار مهم است. همچنین خانه‌های سلامت، خانه‌های امن و سرپناه‌ها برای معتادان کارتن خواب در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

ابتکار خاطرنشان کرد: هرچه مردم نسبت به حقوق خود آگاه شوند و به هر میزان که به عزت خود توجه کنند به همان اندازه در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام مهمی برداشته‌اند و در مجلس نیز پس از پیگیری‌های فراوان قانون حمایت از کودکان به تصویب رسید و اکنون دولت منتظر ابلاغ آن از سوی شورای نگهبان است.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده یادآور شد: این قانون موضوع آموزش، امنیت و سلامت کودکان را مورد توجه قرار داده است و دولت آمادگی کامل اجرای آن را دارد. علاوه‌بر آن باید سازمان‌های مردم‌نهاد در این امر مداخله کنند؛ چرا که این سازمان‌ها در برخی موارد خدمات کیفی بهتری نسبت به دولت ارائه می‌کنند.


ابتکار در آیین افتتاح شرکت کنتورسازی اسپیناس، بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده هوشمند شمال‌غرب کشور نیز، اظهار کرد: بارندگی در زنجان خوب بوده ولی با این وجود کاهش سفره‌های زیرزمینی در این استان هستیم، به همین دلیل موضوع تولید کنتور هوشمند با علم و تکنولوژی روز دنیا بسیار مهم است و امیدواریم این محصول در همه کشور توزیع شده و در آینده نزدیک صادر شود.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور از مباحث دانش‌بنیان و تولید دانش‌بنیان حمایت سیاستی و عملی می‌کند. همچنین دولت سعی در تسهیل مسیر این‌گونه فعالیت‌ها دارد. چرا که این فعالیت‌ها برای حفظ محیط زیست و اشتغال و پایداری اقتصاد مهم است. امیدواریم شاهد دستاوردهای جدیدی با حضور جوانان تحصیل‌کرده باشیم که نشان از امید است و در حال حاضر کشور سرمایه انسانی غنی دارد و این سرمایه انسانی می‌تواند آینده‌ای زیبا برای کشور رقم بزند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها