عضو کمیسیون برنامه شورای شهر تهران اعلام کرد:

خرید پنهانی اوراق مشارکت توسط بانک‌شهر/ 700میلیارد تومان اوراق یکجا به بانک شهرداری‌ها رسید

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، پنهان‌کاری بانک شهر راجع به انتشار فروش اوراق مشارکت به دلیل ترس از عدم استقبال شهروندان و فروش نرفتن آن‌ها بوده است.

خرید پنهانی اوراق مشارکت توسط بانک‌شهر/ 700میلیارد تومان اوراق یکجا به بانک شهرداری‌ها رسید
کد خبر: 229328
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۵:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شهردار تهران هفته پیش در صحن شورای شهر تهران خبر از فروش 700میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی خط 7مترو داد اما اعلام نکرد که بالاخره چه بانکی عاملیت فروش آن‌ها را به عهده گرفته و از طرفی چرا خبری از فروش آن‌ها در میان شهروندان منتشر نشد.

از محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران راجع‌به این موضوع سوال کردیم. او به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت که دلیل این پنهان‌کاری ترس از عدم فروش آن‌ها بوده است. این اتفاق بد نیست و شاید بانک شهر احتیاط کرده است، حالا نمی‌دانم دقیقا دلیلش چه بوده اما برای فروش 1300میلیارد تومان مابقی از مجموعه 2هزار اوراق مشارکت وقت داریم که مردم هم در خرید آن‌ها مشارکت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم سرمایه‌گذاری خود را بیشتر در بخش طلا، سکه و ارز انجام می‌دهند و شاید این ترس وجود داشت که اگر فروش نروند، بانک متحمل ضرر خواهد شد. ضمن اینکه بسته‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله هتل‌سازی ارائه خواهیم کرد تا فرصت مناسب جهت سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

درخواست شورا از مجلس: اعمال شرایط متفاوت برای بازنشستگی شهردار

میرلوحی همچنین راجع به رفتن محمدعلی افشانی، شهردار فعلی تهران بعد از اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: به صلاح شهر تهران نیست که باز شهردار عوض کند. هرچند شهرداران از این قانون مستثنی نشده‌اند اما شهردار تهران شرایط ویژه و متفاوتی دارد و در نتیجه از مجلس می‌خواهیم که برای تهران تفاوت قائل شوند.

او ادامه داد: افشانی در دوره فعالیت خود در استان فارس، اعاده به خدمت شده و این گمان وجود دارد که هنوز از سقف میزان کار ایشان باقی مانده است. قطعا بعد از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان به دنبال راه‌های قانونی ابقای ایشان خواهیم بود.

منبع: اقتصادآنلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها