کد خبر: 229376
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۰۹:۳۷:۰۰
| |

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

مجموعه فرهنگی شمس در محل آرامگاه شمس تبریزی احداث می‌شود

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی شمس در محل آرامگاه شمس تبریزی احداث می‌شود.

مجموعه فرهنگی شمس در محل آرامگاه شمس تبریزی احداث می‌شود
کد خبر: 229376
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۰۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی شمس در محل آرامگاه شمس تبریزی با همکاری شهرداری خوی به مساحت بالغ بر 7000 مترمربع شامل یادمان، مجموعه فرهنگی و موزه در این مجموعه ایجاد می شود. اشعار مولانا حاوی مغاهیم بزرگ انسانی و تدایی کننده اوج خوبی هاست. هرجا که انسان در کلام غافل می‌شود، شعر به کمک می‌آید تا بتواند مفاهیمی را از دل بر می‌آید را منتقل کند، و در اشعار مولانا این مفاهیم را در اوج میبینم.

مونسان افزود: بی جهت نیست موضوع مولانا و اشعار ایشان موضوع پژوهشگران شرق و غرب و مقالات و کتاب‌های متعددی در مورد شمس و مولانا به نگارش درآمده است و هرجا که نام مولانا در کتاب‌ها و مقالات می‌آید، نام شمس نیز به چشم می‌خورد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ابراز خرسندی از گسترش روز افزون شمس پژوهی به غرب گفت:: به عنوان نمونه دانشگاه‌های کشور انگلیس تدریس بخش‌هایی از مثنوی و غزلیات شمس را که از رشته ادبیات فارسی تفکیک ناپذیر و بخشی از ایران شناسی است را آموزش می‌دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع امروز گردشگری و استفاده بهینه برخی کشور‌های کوچک همسایه که به لحاظ قدمت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری ناچیز و حتی وسعت جغرافیایی بسیار کم توانسته اند از مزیت‌هایی که خودشان ایجاد کرده اند حجم زیاد گردشگر را جذب نمایند، بیان کرد: کشور ما با سابقه تاریخی زیاد و تمدن کهن که به اذعان کارشناسان جهان جزو 10 کشور دارای پتانسیل‌های گردشگری دنیا می‌باشد، نتوانسته آنچنان که باید از این مزیت‌ها استفاده نماید و لازم است با برنامه ریزی صحیح از این موقعیت‌ها حداکثر استفاده و بهره را در جذب بیشتر گردشگر داشته باشیم.

علی اصغر مونسان در ادامه به ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در صنعت گردشگری پرداخت و گفت: در بعد اقتصادی گردشگری موجب ارز آوری و تحرک بخش‌های اقتصادی می‌شود و در بعد اجتماعی باعث نشاط و پویایی جامعه می‌شود و در بعد فرهنگی هم گردشگری اوج معرفی فرهنگ غنی کشور به مردم جهان است.

وی افزود: بر اساس همین موضوعات و مزیت‌ها دولت تدبیر و امید موضوع گردشگری را جزو اولویت‌های خودش معرفی کرده و هم اکنون در کشور 1900 پروژه گردشگری با اعتبار بالغ بر 430000 میلیارد ریال در حال اجرا است و ان شاءالله به همت و تلاش دولت دوازدهم و فعالان حوزه گردشگری بنا داریم 1200 پروژه را به اتمام برسانیم و بالغ بر 76000 تخت به مجموعه تخت‌های اقامتی اضافه خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها