کد خبر: 229456
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۵:۵۱:۰۰
| |

جلال میرزایی نماینده مجلس:

استیضاح وزیر آموزش و پرورش اولویت جامعه نیست/ احتمال ماندن بطحایی در وزارتخانه زیاد است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افراط و تفریط در ارتباط مجلس و دولت استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مصداق افراط دانست و گفت: در این شرایط، این استیضاح اولویت جامعه و به تبع آن مجلس نیست.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش اولویت جامعه نیست/ احتمال ماندن بطحایی در وزارتخانه زیاد است
کد خبر: 229456
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۵:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی روز پنج شنبه گفت: همانطور که یک دوره سکوت طولانی‌مدت مجلس نسبت به عملکرد دولت نامناسب بوده اکنون نیز استیضاح‌های پشت سر هم نوعی افراط تحلیل می شود که به نفع جامعه و اعتبار مجلس نیست.


نماینده ایلام اعتقاد دارد: اگر روند افراط و تفریط نمایندگان در برخورد با دولت مدیریت نشود استیضاح کارایی خودش را از دست می‌دهد ابزار استیضاح باید در جای و زمان مناسب خود به کار گرفته شود و در اینجا نقش انفرادی نمایندگان، فراکسیون‌ها و هیات رییسه مجلس بسیار کلیدی است.


وی استفاده از ابزار استیضاح را در ارتباط با نارسایی ها و ناکارآمدی ها ضروری و مورد حمایت جامعه دانست و درعین حال گفت: استفاده افراطی بدون توجه به نظر و اولویت مردم برخلاف منافع کشور و مجلس است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر، استیضاح‌های دیگری هم در مجلس مطرح است که وزرای مربوطه آن برای پاسخ به دغدغه نمایندگان در مجلس حاضر خواهند شد.


وی با ذکر اینکه خیلی از نمایندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش را موضوعی فاقد اولویت می دانند پیش بینی کرد: با توجه به استیضاح‌ و خروج 2 وزیر از کابینه، احتمال ماندن آقای بطحایی در وزارتخانه زیاد است.


نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی همچنین دراین گفت و گو به سفر 16شهریورماه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و همچنین رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: موضع تخاصم جویانه آمریکا نقطه اشتراک مناسبی برای ایجاد ائتلاف این ایران ، روسیه و ترکیه محسوب می شود به خصوص اینکه این سه کشور همسایه که اقتصاد انها هدف تهدیدهای امریکا قرار گرفته از خیلی جهت های دیگر نیز رویکرد و سیاست های یکسانی دارند.


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: نشست سران سه کشور همسایه در تهران فرصت مناسبی برای پرداختن به سوریه پسابحران و همچنین مواجهه با تهدید و تخاصم جویی آمریکا است.


نماینده ایلام اقدام مشترک و موفق ایران ، روسیه و ترکیه را در اعاده آرامش به سوریه مبین ظرفیت و افزایش دهنده اعتماد به نفس این کشورها در مواجهه با امریکا ذکر کرد.


وی گفت: موفقیت در کنترل بحران سوریه موجب تغییر نگاه و رفتار جهانی به ایران و روسیه از یکسو و امریکا در طرف مقابل مسئله سوریه شد به خصوص اینکه در ابتدای ورود داعش به سوریه خیلی از کارشناسان بین المللی وضعیت بحرانی ان کشور را غیر قابل کنترل می دانستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها